Hlavní obsah

Na mladé pušky čeká v tahačích porce jedenácti závodů

O víkendu začne závodem na těžkém francouzském okruhu Charade pro Aliyyah Kolocovou a Téo Calveta trucková sezona 2021. Vzhledem k tomu, že hvězdy Buggyra Academy budou kombinovat evropský šampionát s mistrovstvím Francie, čeká na Aliyyah a Téa nálož jedenácti závodů.

Foto: Buggyra media

Ve speciálech Buggyra DV50 a AK29 se střídali zleva Téo Calvet, Aliyyah Kolocová a Adam Lacko.

Článek

Podle majitele týmu a otce v jedné osobě Martina Koloce bylo závodní vytížení především sedmnáctileté Aliyyah předmětem vnitrotýmových debat. „Jasně, je jí sedmnáct, takové porce závodů se jezdily ještě v dobách, kdy jsem závodil já. Na druhou stranu má Aliyyah průpravu z tenisu, je pod pečlivým dohledem, má za sebou funkční tým," říká dvojnásobný mistr Evropy s tím, že přednost před výsledky ovšem letos dostane vyježděnost.

„Bavili jsme se s Davidem i Adamem, jestli loňské vítězství Aliyyah v Nogaru nepřišlo moc brzo. Závodění není o skocích, ale o postupných posunech, sbírání zkušeností. Nesmí se dostat pod tlak, který si ovšem na druhou stranu nepřipouští. Zatímco Téo je velkým favoritem, v případě Aliyyah bude stačit titul nejlepšího nováčka," plánuje otec.

Aliyyah Kolocová pokořila dva rychlostní rekordy s tahačem

Buggyra

„Jedenáct závodů? Skvělé," reagovala nejmladší a zároveň nejrychlejší truckerka historie, která má letos za sebou letos pouštní testování i závody prestižního ESET Cupu. „Absolutní pohoda, adrenalinu není nikdy dost. Exploze pneumatiky ve 240 km/h, kterou jsem zažila v závodě na Slovakiaringu, má něco do sebe. Ještě nemám dostatek zkušeností, abych něco hodnotila, ale vím, že jsem v nejlepších rukou, a to mi úplně stačí," usmívá se Aliyyah Kolocová.

Čekání bylo nekonečné

Sebemenší problém nemá ani Téo Calvet. „Na rozdíl od Aliyyah jsem netestoval Can-Am DV21, takže klidně patnáct, dvacet závodů za sezonu. Jsem rád, že o víkendu začne, čekání bylo nekonečné. Mým cílem je šampionát letos vyhrát, pevně věřím, že se mi to povede."

Podle šéfa komunikace Jana Kalivody ovšem není radno francouzský šampionát podceňovat. „Celkem letos pojede 31 závodníků, takový Janiec před lety vyhrál v Le Mans celý závodní víkend ME tahačů. Je sice pravda, že disponujeme lepší technikou, proti nám je ale zkušenost. Téa určitě nečeká procházka růžovým sadem," upozorňuje Klaivoda.

„A určitě bych nepodceňoval marketingové hledisko. Jedná se o nejstarší truckový šampionát v Evropě, celková návštěvnost se pohybuje kolem 160 000 diváků, což je průměr 25 000 diváků na závod. Sestřihy z jednotlivých závodů, které pořizuje televizní společnost L´Equipe, mají průměrný roční dosah jeden milion diváků, sociální sítě sleduje každý rok v průměru 200 000 fanoušků šampionátu," zdůrazňuje.

Reklama