Hlavní obsah

První ostrý test. Kamiony najedou v Tunisku tisíce kilometrů

Piloti kamionů se dávají do tvrdé práce. Do startu následujícího ročníku Rallye Dakar, který se uskuteční premiérově v Saúdské Arábii, sice zbývá více než půl roku, Tatra Buggyra Racing Team ale neponechává nic náhodě a vyrazil testovat do severoafrického Tuniska. V plánu jsou tisíce ostrých kilometrů.

Foto: Buggyra media

Závodní speciál čekají v Tunisku tisíce ostrých kilometrů.

Článek

Všechny týmy čekaly na oficiální potvrzení místa konání Rallye Dakar 2020, které přišlo minulý měsíc. Soutěž se stěhuje z Jižní Ameriky do Saúdské Arábie.

„Vybírali jsme z několika variant místo, na kterém by se dalo na písečný Dakar nejlépe připravit. Jednohlasně jsme se shodli, že Tunis představuje nejideálnější variantu. Prostředí dobře známe a máme vytipovaných několik vhodných míst, navíc s logistikou zde máme již bohaté zkušenosti," líčí manažer týmu Jan Kalivoda.

„Primárním úkolem je najít optimální rozložení mezi výkonem a životností speciálu. Dalším důležitým bodem je také zkoušení různých tlaků v pneumatikách v závislosti na sypkosti písku a jeho teplotě," přidává se šéfkonstruktér týmu David Vršecký, který se testování také zúčastní.

Foto: BUGGYRA media

Martin Šoltys s tatrou v náročném technickém úseku v peruánských dunách.

„Vezeme s sebou i novou modifikovanou sérii kardanů, které bychom chtěli podrobit opravdu extrémní zatěžkávací zkoušce, aby se neopakovaly události z minulých ročníků," dodává.

Dvojnásobný účastník dakarské rallye Martin Šoltys se na první ostrý test v tomto roce těší. „Jsem rád, že jedeme právě do Tuniska, protože to tam dobře znám a je to asi nejlepší možné místo pro přípravu na „nový" Dakar. Budeme testovat celkem tři týdny, takže najezdíme opravdu hodně ostrých kilometrů, což je jen dobře. Věřím, že nás testy posunou opět o kousek dál. Navíc tréninku v písku není nikdy dost," usmívá se pilot.

Reklama

Související témata: