Hlavní obsah

Kopecký skončil s novou fabií v Monte Carlu čtvrtý

MONTE CARLO

Čtvrté místo vybojoval český jezdec Jan Kopecký v Rallye Monte Carlo s novým závodním speciálem Škoda Fabia S2000, který si odbyl ve slavné soutěži světovou premiéru. Vítězem rallye, jež byla letos zařazena do interkontinentálního šampionátu IRC, se stal úřadující mistr světa v juniorské kategorii Francouz Sébastien Ogier s peugeotem 207.

Článek

"Po začátku, kdy jsme ztratili spoustu minut, jsme maximálně spokojení. Po první erzetě jsme si vůbec nedovedli představit, že bychom mohli dojet na čtvrtém místě. Ukázalo se ale, že soutěž byla zrádná a spousta posádek měla problémy," řekl Kopecký, jenž ve středu oslaví 27. narozeniny. Po 362 měřených kilometrech nakonec zaostal za Ogierem o tři minuty a 17 sekund.

Hned v prvním měřeném úseku přitom na nejrychlejšího Nicolase Vouilloze ztratil přes čtyři minuty, neboť mu nefungoval posilovač řízení. "Moc příjemné to nebylo. Když člověk odstartuje po dlouhé době do rallye a po 700 metrech mu odejde posilovač, tak v tu chvíli by nejraději zastavil a v uvozovkách s tím praštil. Pak si ale řekne, že je do cíle ještě daleko a nějakým způsobem se rozhodne to přetrpět. Musím si říci, že se to vyplatilo," uvedl Kopecký, jenž už pak neměl žádné technické problémy.

Hänninen vyjel z trati

Druhý člen továrního týmu Škoda Motorsport Fin Juho Hänninen vyhrál úvodní etapu a první místo opustil až po defektu v závěru druhého dne. V pátek hned v úvodní rychlostní zkoušce vyjel z trati a nadějně rozjetá rallye pro něj skončila. Před svým odstoupením si Hänninen připsal tři vítězství v měřených úsecích.

"Byla to velká chyba, ale na druhou strany jsem zajel dobré časy. Lepší, než jsem čekal, takže nevím, jestli jsem zklamaný nebo ne. Něco se povedlo, něco ne. To je rallye," řekl Hänninen, který se ve čtvrtek ráno rozhodl na zasněžených a zledovatělých tratích zaútočit na Ogiera. "Viděl jsem to jako dobrou šanci, jenže jsem tlačil až příliš a udělal dva kotrmelce."

Kopecký ztratil na bednu 56 sekund

Jeden dílčí úspěch zaznamenal také Kopecký, jenž bojoval až do poslední chvíle o stupně vítězů. Před závěrečnými dvěma rychlostními zkouškami ztrácel jen dvě sekundy na třetího Stéphana Sarrazina z Francie, který však obě noční erzety na závěr soutěže suverénně vyhrál a postavení uhájil. Kopecký, jenž za ním dojel druhý v předposledním úseku, nakonec za stupni vítězů zaostal o téměř 56 sekund.

Přiznal, že před finišem na boj o třetí místo moc nemyslel. Věděl, že Sarrazin tyto erzety absolvoval ve druhé polovině loňského roku, když ve stejné oblasti startoval na Rallye Antibes. "Bylo mi jasné, že pokud neudělá nějakou chybu, tak jsme bez šance, abychom ho porazili. Sám mi řekl, že mu hrozně pomohlo, že měl erzety v živé paměti," podotkl Kopecký.

V pořadí 77. ročník soutěže tak ovládly peugeoty 207, s kterým jel vedle Ogiera a Sarrazina i druhý Belgičan Freddy Loix. Tato francouzská značka zvítězila v Rallye Monte Carlo po 24 letech, v roce 1985 triumfoval v malém knížecí legendární Fin Ari Vatanen s modelem 205 Turbo 16.

Nedokončil ani Auriol

Vedle Hänninena nedokončili soutěž například francouzský exmistr světa Didier Auriol, další bývalý jezdec Škody Fin Toni Gardemeister či loňský vítěz seriálu IRC Francouz Nicolas Vouilloz.

Interkontinentální šampionát IRC pokračuje druhým podnikem v březnu v Brazílii, kde budou vozy Škoda zřejmě chybět. Kopecký s Hänninenem by se měli představit až v květnu v Portugalsku.

Rallye Monte Carlo:
1. Ogier, Ingrassia (Fr./Peugeot 207) 4:40:45,7, 2. Loix, Smets (Belg./Peugeot 207) -1:43,6, 3. Sarrazin, Renucci (Fr./Peugeot 207) -2:21,6, 4. Kopecký, Starý (ČR/Škoda Fabia) -3:17,3, 5. Basso, Dotta (It./Abarth Grande Punto) -4:28,0, 6. Alen, Alanne (Fin./Abarth Grande Punto) -10:49,7.
Průběžné pořadí seriálu (po 1 z 12 rallye): 1. Ogier 10, 2. Loix 8, 3. Sarrazin 6, 4. Kopecký 5.
Pořadí značek: 1. Peugeot 18, 2. Fiat Abarth 7, 3. Škoda 5, 4. Mitsubishi 2.

Reklama

Související témata: