Hlavní obsah

Český vicemistr v rallye Pech: Zůstanu u mitsubishi

Začátkem prosince si dal Václav Pech hezký dárek ke čtyřiatřicátým narozeninám, když posedmé vyhrál Pražský rallysprint. Udělal tak tečku za úspěšnou sezónou a už se chystá na tu další, protože začátkem ledna ho čeká v Rakousku Jänner Rallye. Jasno má i o tom, s čím pojede... „Zůstanu u Mitsubishi Lancer EVO IX,“ řekl v rozhovoru pro Právo a Sport.cz.

Foto: Radek Petrášek, ČTK

Václav Pech

Článek

Jak jste spokojen s letošní sezónou?

Maximálně! Když jsme do ní vstupovali, vůbec jsme si nedělali naděje, že s produkčním Mitsubishi Lancer budeme bojovat o stupně vítězů proti vozům specifikace S2000, kterých před startem sezóny přibylo hned několik, a všechny technické parametry hovořily pro ně. Už ve Vsetíně jsme se ale přesvědčili, že s nimi lze rovnocenně bojovat. Vedli jsme prakticky celou soutěž. Až porucha těsnění pod hlavou motoru nás srazila na druhé místo. V dalším průběhu šampionátu se tahali Kresta s Valouškem s „esky“ o sekundy a my jsme jim dokázali konkurovat, i když jsme všechno museli jet doslova na doraz. O titul jsme bojovali do poslední rallye a nakonec jsme skončili druzí, což je obrovský úspěch.

Co vám tedy chybělo k titulu?

Neřekl bych, že by nám něco chybělo. Samozřejmě když pominu technické podmínky, dané autem. Bojovat s produkčním vozem proti rallyovým speciálům je těžké, ale my jsme se jim dokázali vyrovnat, i je porážet. A nebylo to kvůli tomu, že by odpadávaly.

Mají obecně produkční mitsubishi na to, aby porážely speciály?

Dokázali jsme, že ano. Před sezónou tvrdili někteří odborníci, že máme šanci jen na rychlých soutěžích. Opak byl pravdou. My jsme těžili z technických úseků, kde se ukázalo jako přínos turbo a brzdný bod byl v podstatě shodný s tím, na němž brzdila „eska“. Na rychlých úsecích jsme naopak prodělávali třeba i kvůli vyšší váze našeho auta.

V čem je tedy největší rozdíl mezi vaším produkčním Mitsubishi Lancer Evo IX a třeba Škodou Fabií S2000?

Je jich hodně, ale řeknu to jednoduše. Mitsubishi je mnohem levnější. Jedná se o produkční vůz. Když to přeženu, koupíte si ho v obchodě, dáte do něj ochranný rám a sedačky a můžete závodit. Samozřejmě naše auto má v rámci povolených technických úprav například jiné brzy, diferenciál a další vylepšení, aby mohlo závodit. Ale je větší a těžší. Vychází ze sériového vozu. Škoda Fabia S2000 je nesrovnatelně dražším speciálem postaveným na rally. Počínaje motorem, převodovkou, diferenciálem, brzdami i samotnou karosérií. Těch rozdílů, jak jsem řekl, je víc. Uvedl jsem jen ty základní.

Neuvažujete, že přeci jenom přesednete do „eska“, která se budou dál progresivně vyvíjet a čeká je lepší budoucnost?

Zatím ne. O příští sezóně máme jasno a v jejím průběhu budeme i podle finančních možností zvažovat a jednat o tom, co dál.

S čím tedy pojedete v roce 2011?

Zůstáváme u Mitsubishi Lancer Evo IX, na které máme dostatek dílů. Evoluce X nás zatím nepřesvědčila, že by byla lepší. Na nové, silnější auto nemáme finanční prostředky.

Jak těžké je ekonomicky zajistit fungování týmu na domácím mistrovství?

Je to stále těžší. Některé firmy krachují, ty ostatní šetří a ubírají z peněz, které do sportu dávají. Chod týmu táhneme především z financí, které vydělá rodinná firma. O to víc si vážíme každého partnera, který nám zůstane věrný nebo přijde jako nový.

Reklama

Související témata: