Článek
Nejúspěšnějším zástupcem mladoboleslavské automobilky tak byl celkově druhý Belgičan Freddy Loix, který se Škodou Fabia jako jediný dokázal narušit nadvládu peugeotů. Zástupci francouzského výrobce obsadili v elitní pětici všechny další místa. Třetí dojel Brit Guy Wilks, kterého následovali domácí Stéphane Sarrazin a François Delecour.
"Vše bylo fantastické. Samotná soutěž i auto. Jsem plný emocí, ale Peugeot mi připravil perfektní auto a jsem šťastný i za něj," radoval se Bouffier v cíli. Dvaatřicetiletý úřadující francouzský mistr se do vedení dostal v polovině soutěže a první místo bezpečně uhájil až do konce 79. ročníku rallye, která se konala sto let od prvního závodu v monackém knížectví.
Ve čtvrteční etapě přišel o vedení Hänninen a kvůli chybné volbě pneumatik pohasly i Kopeckého šance na medailové umístění. I když Hänninen ztratil na rozdíl od svého českého parťáka v osmé erzetě "jen" 2:45 minuty, ze šestého místa se výše již nedokázal posunout.
"To se občas stává. Někdy vám risk s pneumatikami vyjde, jindy ne. Je to zkušenost do budoucnosti," řekl Hänninen, který bude v letošním roce startovat převážně v mistrovství světa, a tak jej nezdar v Monte Carlu nemusí teoreticky tolik mrzet.
Mnohem hůře na tom byl Kopecký, jenž v posledním měřeném testu druhé etapy ztratil přes sedm minut. Za avizovaným útokem na celkový titul tak nevykročil nejlépe. "Stejně jako v loňském roce se nám Monte vůbec nevydařilo. Prokaučovali jsme pneumatiky, a tím jsme ztratili veškeré šance na boj o lepší příčky," uvedl Kopecký. Původně byl dokonce až devátý, ale k posunu o jednu pozici mu pomohlo odstoupení Nora Pettera Solberga po poslední erzetě.
I vzhledem k tomu, že šampionát IRC se letos boduje jinak (za vítězství se uděluje 25 bodů a závěrečné dva závody mají vyšší bodové koeficienty), nepovažoval Kopecký výsledek v Monaku za tragédii. "Uvidíme, co pojedeme dál. Opět se počítá sedm výsledků, takže není nic ztracené," dodal Kopecký, který by měl být jedničkou Škody v IRC. Oficiální program ale tým tradičně ještě nezveřejnil.
Ve slavném závodě, který byl v minulosti součástí mistrovství světa, se představil i Vojtěch Štajf se subaru, který obsadil devatenácté místo. Mezi produkčními vozy byl ale druhý.
Dvanáctidílný seriál Intercontinental Rallye Challenge bude pokračovat v polovině dubna na Kanárských ostrovech.
Rallye Monte Carlo, úvodní podnik seriálu Intercontinental Rallye Challenge: |
1. Bouffier, Panseri (Fr./Peugeot 207 S2000) 3:32:55,6, 2. Loix, Miclotte (Belg./Škoda Fabia S2000) -32,5, 3. Wilks, Pugh (Brit./Peugeot 207 S2000) -1:19,7, 4. Sarrazin, Renucci (Fr./Peugeot 207 S2000) -1:21,9, 5. Delecour, Savignoni (Fr./Peugeot 207 S2000) -1:22,4, 6. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) -1:29,3, 7. Vouilloz, Veillas (Belg./Škoda Fabia S2000) -4:47,8, 8. Kopecký, Starý (ČR/Škoda Fabia S2000) -7:45,9, ...19. Štajf, Gál (Subaru Impreza STI) -26:29,4. |
Průběžné pořadí seriálu: |
Jezdci: 1. Bouffier 25 b., 2. Loix 18, 3. Wilks 15, ...8. Kopecký 4. |
Značky: 1. Peugeot 40, 2. Škoda 26. |