Článek
Kopecký v pátek ovládl první etapu, dnes ale na mokré trati nestačil Pechovu tempu. V deštivém počasí postupně ztrácel a v jedenáctém měřeném testu klesl na druhé místo. Pech si následně vypracoval desetisekundový náskok a Kopecký ve snaze vrátit se na první pozici havaroval.
"V pátek jsem si nedovedl představit, že bych Honzovi stačil a ani to nebylo našim cílem. Byl rychlejší. Dnes nám ale na první vložce dal čuchnout a i pak se nám dařilo. Celou dobu jsme ale jeli totální hranu a byli jsme na limitu všeho," řekl Pech ČTK.
Na vítězství nechtěl sedmatřicetiletý jezdec před koncem soutěže myslet. "Už několikrát jsme prohráli s velkými piloty na poslední erzetě. Snažil jsem se nemyslet na to, že vedeme a soustředil jsem se jen na svůj výkon. Abych mohl říct, že jsem udělal maximum bez ohledu na výsledek," uvedl Pech, který obhájil loňský triumf a celkově vyhrál Rallye Český Krumlov již počtvrté.
Kopecký byl zklamaný
Kopeckého útok v posledním měřeném testu čekal. "Že skončí mimo trať, ale ne. Mohlo to potkat každého z nás na každém metru, protože to opravdu hodně klouzalo. Stačilo se dostat kousek na trávu a bylo," řekl Pech, jenž si upevnil vedení v průběžném pořadí MMČR. Vyhrál totiž i lednovou Jänner rallye.
Kopecký byl po nezdaru zklamaný, sportovně ale uznal, že tentokrát byl Pech rychlejší. "Gratuluji mu k vítězství. Byl to skvělý souboj až do konce. Vašek doslova letěl a vítězství si zaslouží," uvedl tovární jezdec Škody, kterému k úspěchu nepomohly ani změny v nastavení a úpravy na voze v průběhu dne.
Druhé místo spadlo do klína Jakešovi, který za Pechem zaostal o více než tři minuty. "Od začátku bylo jasné, že s nejrychlejšími kluky nemůžeme závodit. Jeli jsme si svoje tempo a nakonec z toho bylo druhé místo," uvedl Jakeš, který se postaral o úspěšný český debut vozu Citroën DS3 R5.
Vydařenou soutěž má za sebou také Jiří Kalista, který startoval v kategorii historických vozů, ale prosazoval se i v absolutním pořadí. Po třinácté erzetě, kterou pro "historiky" rallye skončila, byl čtvrtý.
"Výsledky nás těšily, ale snažil jsem se na to nemyslet. Je fantastické, že jsme mohli závodit s 'velkými' kluky. Bylo to ale i proto, že jsme mohli používat pneumatiky, jaké jsme chtěli, zatímco elita měla gumy předepsané," řekl Kalista.
Český šampionát bude pokračovat za dva týdny, kdy se pojede Rallye Šumava Klatovy.
| Rallye Český Krumlov, druhý díl mezinárodního mistrovství ČR v automobilových soutěžích: | |
|---|---|
| 1. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) | 1:35:40,3 |
| 2. Jakeš, J. Novák (Citroën DS3 R5) | -3:12,9 |
| 3. Štajf, Rajnoha (Subaru Impreza STI) | -6:44,0 |
| 4. Frycz, Spurek (Pol./Subaru Impreza STI) | -7:52,5 |
| 5. Hozák, Radina (Mitsubishi Lancer Evo IX) | -8:16,9 |
| 6. Koči, L. Kostka (SR/Citroën DS3 R3T) | -8:48,9 |








