Hlavní obsah

Fulín řádil na Slovensku. Rozdal si to i s Loebem

Praha

Český jezdec Petr Fulín znovu dokázal, že je okruhovým vládcem Evropy v kategorii cestovních vozů S2000. Na Slovakiaringu navíc přesedal z BMW 320si, s nímž startuje v evropském šampionátu FIA ETCC, do Seatu Leon, s nímž „hostuje“ v mistrovství světa cestovních vozů FIA WTCC. Přesedání, které měl spočítané doslova na minuty, zvládl perfektně a nechyběl na stupních vítězů.

Foto: vekraracingteam

Petr Fulín (vpravo) a legendární Sebastien Loeb.

Článek

Nedělní program začínal dvojzávodem evropského šampionátu. Fulín startoval s přidaným závažím v rámci kompenzačního systému a měl nejtěžší vůz, přesto dojel o sekundu druhý za Maďarem Norbertem Kissem s Alfou Romeo. Druhý závod už byl zcela pod kontrolou českého obhájce titulu mistra Evropy a Kisse porazil s přehledem o osm sekund.

„Zatímco v prvním mokrém závodě jsem jel na jistotu a nechtěl jsem s ohledem na krátký čas pro opravy poškodit auto, druhý závod jsem si užil jako už dlouho ne,“ hodnotil výsledky závodů Evropského poháru Petr Fulín.

Sotva se stihl převléct do kombinézy pro mistrovství světa, vyrazil na trať se seatem a znovu proháněl silnější auta. „První tři, čtyři kola se dalo hovořit o závodění, protože jak déšť zesílil, z tratě se stala jedna velká řeka. Tou dobou jsem si už ale vybudoval náskok na soupeře, a tak jsem zbytek závodu mohl kontrolovat,“ řekl v cíli Petr Fulín. Jako první Čech dokázal závod FIA WTCC vyhrát ve své kategorii. Absolutně pak kraloval devítinásobný mistr světa v rallye Francouz Sebastien Loeb s citroenem.

Matějovský třetí a čtvrtý

Výborně jezdil v seriálu FIA ETCC s BMW 320si také Michal Matějovský, který kryl kolegovi z týmu Křenek Motorsport Fulínovi záda a v prvním závodě dojel třetí. Ve druhém si sice o příčku pohoršil, ale v celkové klasifikaci, které kraluje Fulín, se posunul na čtvrté místo. Na deštěm zkrápěné trati tak česká dvojice zabodovala výrazně i do Poháru národů.

„Oba závody byly skvělé, škoda jen toho druhého, tam mne před nájezdem do první zatáčky zavřely pohárové seaty a já musel hodně přibrzdit. Ztratil jsem hodně pozic, což se ve zbývajícím průběhu dotahovalo jen těžko. Navíc v závěru druhého závodu zasáhl odlétnuvší kámen levé přední boční okno, sklo se vysypalo a dokonce mi poranilo ruku tak, že jsem po závodě musel vyhledat lékařské ošetření. I tak však mohu říci, že jsem spokojen a že ze Slovakia Ringu odjíždím s těmi nejlepšími pocity,“ nechal se po závodě slyšet Michal Matějovský, který bude předposlední květnový víkend společně s Petrem Fulínem startovat i ve třetím podniku FIA ETCC na rakouském Salcburgringu.

Průběžné pořadí šampionátu ETCC (kategorie S2000):
1. Petr Fulín (ČR/BMW) 42 bodů
2. Peter Rikli (Švýc./ Honda Civic) 25 b.
3. Norbert Kiss (Maď./Alfa Romeo) 24 b.
4. Michal Matějovský (ČR/BMW) 19 b.
Pohár národů ETCC:
1. Česká Republika 40 bodů
2. Rusko 29 b.
3. Maďarsko 21 b.

Reklama