Hlavní obsah

Kopecký se těší do Monte Carla na rallye plnou improvizace

Český automobilový závodník Jan Kopecký má před sebou zatím nejdůležitější sezónu v kariéře. Dvaadvacetiletý jezdec by měl startovat v deseti soutěžích mistrovství světa v rallye s vozem Škoda Fabia WRC a úvodní vystoupení jej čeká již v závěru tohoto týdne, kdy se představí na Rallye Monte Carlo.

Foto: Škoda Motorsport

Posádka Jan Kopecký - Filip Schovánek s Fabií WRC při letošní Rally Bohemia.

Článek

Kopeckého čeká od pátku do neděle premiérové vystoupení v monackém knížectví, přesto tuší, co jej čeká. Minulý rok zde totiž absolvoval seznamovací jízdy. "Takže přehled o trati mám. Je to něco mezi Korsikou a Španělskem. Specifikum je možný sníh a led v horách, což je velký otazník pro všechny. Je to rallye plná improvizací, člověk musí počítat se vším a jet univerzálně," řekl Kopecký v rozhovoru s novináři při nedávném testování v Bělé pod Bezdězem.

Závodník z Kostelce nad Ohří si jízdu na sněhu vyzkoušel na nedávné Jänner rallye, kterou začal český šampionát. Vzhledem k tomu, že startoval s fabií kit car, tedy s vozem s pohonem jedné nápravy, nepřikládá tomu žádný význam. "Bylo to úplně mimo. Dvoukolka je něco jiného, s ní se dá na sněhu závodit jen z kopce," usmál se Kopecký.

Strmých srázů se nebojí

Monte Carlo je považované za jednu z nejnáročnějších rallye ve světovém šampionátu. Kvůli nevyzpytatelným povětrnostním podmínkám, ale i náročným tratím. Řadu erzet lemují i strmé srázy, toho se však Kopecký nebojí. "Srázy jsou všude. Když se mistrovství světa jede v horách, jsou tam. Někde se o nich jen nemluví. Některé se připomínají proto, že se tam něco stalo. Každá trať mistrovství světa je svým způsobem nebezpečná," vysvětloval český jezdec.

Pro Kopeckého by letošní starty mohly být o to náročnější, že případná havárie poznamená další plány rodinného týmu Czech Rally Team Škoda - Kopecký v sezóně. Dvaadvacetiletý pilot si s tím ale hlavu neláme. I proto, že tým má k dispozici dvě fabie. "Nechci se nervovat. Závodění mám rád a jedu pro radost. Chci udělat maximum pro dobrý výsledek a nemyslím na možné následky," řekl Kopecký, který přiznal, že někdy je až moc velký kliďas. "Otec mě kolikrát musí popohánět," dodal.

Reklama

Související témata: