Hlavní obsah

Grönholm s Fordem napoprvé vítězný

MONTE CARLO

Vítězství posádky Marcus Grönholm a Timo Rautiainen v Rallye Monte Carlo umožnila havárie Sebastiena Loeba v šesté rychlostní zkoušce. Nebýt pětiminutové penalizace, mohl Loeb slavit čtvrté prvenství v řadě. I tak se stal hvězdou proslulé rallye. Vyhrál deset rychlostních zkoušek a celkově dojel s pouze minutovým odstupem druhý.

Článek

"Mohu nadávat jen sám sobě," komentoval výlet z tratě v závěru první etapy soutěže Loeb. "Letošní Rallye Monte Carlo byla nejtěžší za dobu, kdy tady závodím," přiznal Loeb. "Led, sníh, vzápětí suchá vozovka, znovu led a za zatáčkou další překvapení. Bylo velmi těžké jet bez chyb," dodal pilot, který soutěž nejprve vedl, pak se propadl na osmé místo a nakonec vybojoval cenných osm bodů do mistrovství světa.

Obhájce světových titulů z posledních dvou let startoval za soukromý belgický tým Kronos. "Technici připravili vůz perfektně, to je dobré znamení do budoucna. Letošní Citroën Xsara je minimálně tak dobrý, jako byl loni," pochvaloval si Loeb.

Poprvé vyhrál na asfaltu

Vítěz, sedmatřicetiletý Fin Grönholm, proslul v minulosti coby šotolinový specialista. Při Rallye Monte Carlo vyhrál na asfaltu vůbec proprvé a v jeho celkové bilanci má toto vítězství číslo devatenáct. Dosud nejlépe dojel v Monte Carlu v roce 2004, kdy byl čtvrtý.

"Před začátkem soutěže jsem si nemyslel, že bych tu mohl vyhrát. Snil jsem o stupních vítězů Tohle je ten nejlepší pocit. Vítězství je vždy velký zážitek, ale v těchto souvislostech je ještě mnohem větší. Je to fantastický den pro celý tým a také jeden z těch, na které nikdy nezapomenu," řekl Grönholm po svém první startu ve fordu.

"Věděli jsme, že nový Focus RS WRC by měl být dobrý, ale nepředpokládali jsme, že budeme schopni dobýt jednu z nejtěžších soutěží šampionátu hned při našem prvním startu s novým vozem a jezdeckou sestavou," komentoval prvenství Jost Capito, ředitel Ford Teamu RS.

Kopecký se neztratil

Český pilot Jan Kopecký s navigátorem Filipem Schovánkem startovali v mistrovství světa poprvé za Czech rallye team Škoda-Kopecký a jedenáctým místem nezklamali.

"Takto těžká soutěž byla pro nás velkou školou. Především přejezd přes Col de Turini byl nezapomenutelným zážitkem, řekl Kopecký.

"Do nedělní etapy jsme nastoupili s jasným cílem, chtěli jsme Rally Monte Carlo úspěšně dokončit. Ráno jsme začali v opatrnějším tempu, ale pro závěrečné tři erzety jsme se s Filipem domluvili, že zkusíme vymazat náskok Burriho. V cíli předposledního testu jsme se dostali na jedenáctou příčku a měli jsme pochopitelnou radost," hodnil závěr rallye Jan Kopecký.

Reklama

Související témata: