Hlavní obsah

Prokop i Macík bojují před startem Rallye Dakar s horečkami

Před startem 39. ročníku Rallye Dakar bojovali jezdci Martin Prokop a Martin Macík mladší s horečkami. Do soutěže by mělo v pondělí v Asunciónu vyrazit 24 českých zástupců.

Foto: Sport.cz

Martin Macík - ilustrační foto.

Článek

"Bylo mi dost blbě. V noci na sobotu jsem vůbec nespal, měl jsem vysokou horečku a zvažoval jsem, že ani nebudu jezdit. Mám ale dva dny na to, abych se vykurýroval. Budu jen ležet v posteli a snažit se z toho dostat," uvedl Prokop, jenž přesto nakonec absolvoval testovací jízdy se svým novým vozem Ford Raptor. "Dva měsíce jsem makal, cítil jsem se skvěle, silně jako Zekon. Pak přijedu sem a skolí mě blbá klimatizace v hotelu," zlobil se Prokop, jenž byl před rokem při své dakarské premiéře čtrnáctý.

Podobně na tom byl i Macík, který se představí v kategorii kamiónů. Kvůli nemoci přišel o oslavu Silvestra s týmem. "Věřím, že v pondělí budu připraven na start a vyrazíme do boje," řekl Macík, jenž radši opustil bivak a léčil se v ústraní hotelu.

Všechny týmy absolvovaly v závěru roku 2016 finální administrativní a technické přejímky. V pondělí čeká závodníky úvodní etapa, ve které absolvují 39 měřených kilometrů.

"Úplný začátek, představování na rampě a podobné věci, jsou ještě volnější. To si člověk užívá. Pak je ale hned potřeba se maximálně soustředit a snažit, protože je potřeba udržet se v pořadí vpředu a neztratit na začátku," řekl motocyklista Milan Engel.

Posádky si zvykají na změny

Všichni členové posádek dostali čipy na zápěstí a seznámili se s novým přístrojem, tzv. iritrakem, který slouží pro komunikaci s pořadatelem během závodu a také pro sledování posádek online. „V letošním závodě se nebude celkový stav kilometrů automaticky kalibrovat po projetí každého kontrolního bodu tak jako loni," vysvětluje změnu pro navigátory František Tomášek, který přiznává, že to může být trochu komplikace a bude si muset dávat pozor na stav kilometrů.

„Druhá výrazná změna je vložení nového kontrolního bodu, který je ale pro posádky až do jeho projetí tajný. U každého kontrolního bodu se totiž v určitou chvíli objeví šipka, která navádí na hledaný bod. Pokud ho mineme, dozvíme se to až v dalším kontrolním bodě, který může být třeba až za 50 km," vysvětluje Tomášek.

Posádky se letos musí plně spolehnout na „iritrak". „Žádný jiný přístroj nebo zařízení, které vysílá jakýkoliv signál, nemůže ve vozech být," říká Macík. „Zjistilo se totiž, že některé týmy disponují zařízením se softwarem, který dokáže trasovat mapu a zároveň doporučovat zkratky. To by se letos mělo eliminovat."

Reklama

Související témata: