Hlavní obsah

Tohle nedáte! Fofr u českého auta za 6 miliónů

Mladá Boleslav

Bez mechaniků a bez dalších členů týmu by to nešlo. To si automobiloví závodníci moc dobře uvědomují. Všechno musí fungovat, důležitá je souhra a také dodržování přísných pravidel. Při práci na autě si mechanici nesmí překážet, proto mají na starost předem vyhrazený sektor. Levé zadní kolo. Pravé přední kolo atd. Co všechno musí na svém území zvládnout a v jakém čase, to prozrazují v našem videu.

Bez nich by to nešlo: Mechanici týmu ŠKODA MotorsportVideo: Sport.cz

 
Článek

Každé rallye předcházejí tvrdé tréninky. A netýkají se jen jezdců, trénuje i jejich tým. Tak, aby opravy zvládl v co nejkratším čase. „Nejsložitější je asi převodovka a pak asi taky turbína. Tam se trénuje nejvíc. Výměna trvá delší dobu, tak je každá časová úspora znát, a proto se snažíme zlepšovat co nejvíc," vysvětluje jeden z mechaniků továrního týmu ŠKODA Motorsport Lukáš Krupka.

Potřebné náhradní díly si mechanici během závodů vyzvednou ve speciálním trucku. Už 17 let ho řídí Zdeněk Hrdlička. Ten vozí vše potřebné k autu, které má hodnotu šest miliónů korun.

„Na každý závod mám naloženy náhradní díly na dvě soutěžní auta, plus všechen další materiál, který je potřeba," vypočítává. A také o sobě říká, že je v týmu spíš kustodem, který musí být připravený opravdu na všechno. Třeba ostatním uvařit kávu a čaj. „Někdy se také stane, že mi řeknou, dědku, nemáme na záchodě toaletní papír, tak tam nějaký dej," dodává se smíchem.

Reklama

Související témata: