Článek
Kopeckého doménou jsou především asfaltové soutěže, na šotolině se stále učí. ""Honza je stále nováčkem na šotolinových tratích, ale s jeho výkonem i výsledkem ve Finsku jsme byli maximálně spokojeni. Turecká rallye bude mít ovšem výrazně odlišný charakter a do značné míry je pro nás tato soutěž nepředvídatelná. Snažili jsme se připravit testem na Zlínsku, kde jsme našli lokalitu pro absolvování našeho testu," uvedl Josef Kopecký v tiskové zprávě Czech Rally Team Škoda-Kopecký.
Náročný kamenitý terén Turecké rallye představuje velký oříšek pro piloty i pro vozy, vedle rychlosti je důležitá především spolehlivost. "Vybraný testovací úsek byl poměrně hodně rozbitý včetně vyjetých hlubokých kolejí a s mnoha vymletými dírami. Na tureckých rychlostních testech se ovšem setkáme ještě s podstatně náročnějšími podmínkami, a proto jsme takto těžký terén přivítali," vysvětloval Kopecký st.
Česká posádka měla při testu k dispozici zrepasovanou fabii. "Vyzkoušeli jsme několik variant nastavení podvozku a ověřili si funkčnost vozu, který prošel repasí. Pro Honzu bylo velmi prospěšné, že mohl opět s vozem specifikace WRC najet další kilometry na šotolině," dodal spokojeně otec čtyřiadvacetiletého jezdce.
Kopecký se v dosavadním průběhu mistrovství světa představil na osmi soutěžích. Nejlepšího výsledku dosáhl při Katalánské rallye, kde vybojoval páté místo. Body sbíral také v Německu, kde dojel sedmý, a při Finské rallye, v níž obsadil osmou příčku. V průběžném pořadí MS figuruje český pilot na 13. místě.