Hlavní obsah

Kopecký se připravoval na tureckou šotolinu

Dvoudenním testem na šotolinovém úseku na Zlínsku pokračoval v přípravě na říjnovou Tureckou rallye Jan Kopecký spolu se spolujezdcem Filipem Schovánkem. Česká posádka se před odjezdem na svůj devátý start ve světovém šampionátu soustředila především na vyzkoušení několika variant nastavení vozu Škoda Fabia WRC.

Foto: www.czechrallyteam.com

Jan Kopecký při testu před Tureckou rallye.

Článek

Kopeckého doménou jsou především asfaltové soutěže, na šotolině se stále učí. ""Honza je stále nováčkem na šotolinových tratích, ale s jeho výkonem i výsledkem ve Finsku jsme byli maximálně spokojeni. Turecká rallye bude mít ovšem výrazně odlišný charakter a do značné míry je pro nás tato soutěž nepředvídatelná. Snažili jsme se připravit testem na Zlínsku, kde jsme našli lokalitu pro absolvování našeho testu," uvedl Josef Kopecký v tiskové zprávě Czech Rally Team Škoda-Kopecký.

Náročný kamenitý terén Turecké rallye představuje velký oříšek pro piloty i pro vozy, vedle rychlosti je důležitá především spolehlivost. "Vybraný testovací úsek byl poměrně hodně rozbitý včetně vyjetých hlubokých kolejí a s mnoha vymletými dírami. Na tureckých rychlostních testech se ovšem setkáme ještě s podstatně náročnějšími podmínkami, a proto jsme takto těžký terén přivítali," vysvětloval Kopecký st.

Česká posádka měla při testu k dispozici zrepasovanou fabii. "Vyzkoušeli jsme několik variant nastavení podvozku a ověřili si funkčnost vozu, který prošel repasí. Pro Honzu bylo velmi prospěšné, že mohl opět s vozem specifikace WRC najet další kilometry na šotolině," dodal spokojeně otec čtyřiadvacetiletého jezdce.

Kopecký se v dosavadním průběhu mistrovství světa představil na osmi soutěžích. Nejlepšího výsledku dosáhl při Katalánské rallye, kde vybojoval páté místo. Body sbíral také v Německu, kde dojel sedmý, a při Finské rallye, v níž obsadil osmou příčku. V průběžném pořadí MS figuruje český pilot na 13. místě.

Reklama

Související témata: