Hlavní obsah

Spirit of the Game nemusí být slyšet

Ultimate frisbee si našlo další příznivce. Po invazi na střední školy roste jeho popularita i mezi neslyšícími. Právě jim byl určen turnaj, který proběhl v neděli 15. května na hřištích sportovního areálu Třebeš v Hradci Králové.

Foto: Petr Kotěšovec

Ultimate frisbee můžou hrát i neslyšící, není potřeba žádných velkých úprav a změn

Článek
Fotogalerie

A nešlo o první akci svého druhu. Premiéra se konala loni a sklidila velký úspěch. Zúčastnilo se jí přes 70 lidí ve 13 týmech. „Musím říct, že i mě překvapila tak hojná účast. Myslím si, že neslyšící upoutal zajímavý a pro ně neznámý sport,“ říká k tomu Jana Havlová ze sdružení Czech Deaf Youth, které akci připravilo ve spolupráci s Českou asociací létajícího disku.

Myšlenka uspořádat turnaj pro neslyšící napadla Janu Havlovou, když o frisbee slýchávala od svého spolužáka s gymnázia Vaška Misíka. „Na frisbee ultimate se mi líbí hlavně spirit of the game. Je to podle mě možnost, jak se naučit fair play. Málokdo je opravdu fanouškem fair play,“ konstatuje Jana, která se turnaje zúčastnila i jako hráčka.

Letos se vzhledem ke komplikacím s termínem přihlásilo jen šest týmů do kategorie od 18 let. Týmy hrály s pěti hráči a na menším hřišti, než je pro venkovní ultimate běžné. Stejně jako loni, i s letošním turnajem pomohlo několik ligových a reprezentačních hráčů, včetně úřadující mistryně Evropy Veroniky Šedové z týmu Hot Beaches.

Turnaj odstartoval exhibicí, během které zkušení hráči vysvětlovali základní pravidla a princip hry. Poté už týmy hrály proti sobě, systémem každý s každým. I když se hrálo za poměrně chladného počasí, panovala dobrá nálada a účastníci se při ultimate bavili.

Vítězem turnaje se stal tým Toníček, který zároveň vyhrál i cenu Spirit of the Game. „Lidem se turnaj moc líbil, i když bylo málo družstev. Příští rok bychom rádi zapojili i děti a uspořádali pro ně také turnaj, možná i s nějakým tréninkovým dnem před turnajem samotným,“ říká předsedkyně sdružení Czech Deaf Youth Markéta Spilková.

Reklama