Hlavní obsah

Kličko: Nepochyboval jsem, ale bylo těžké Thompsona trefit

bern

Všechny světové tituly v profesionálním boxu v těžké váze zůstaly v sobotu večer nadále v držení ukrajinských bratrů Kličkových. Mladší Vladimir knokautoval amerického vyzyvatele Tonyho Thompsona v 6. kole a po šestnáctém vítězství za sebou prohlásil, že byl od začátku přesvědčený, že ho třicet tisíc lidí na fotbalovém stadionu v Bernu bude oslavovat jako vítěze.

Foto: Daniel Maurer, ČTK/AP

Vladimir Kličko.

Článek

"Od začátku jsem nepochyboval, že tituly obhájím. Ale bylo těžké najít správnou chvíli pro přesný úder. Byl (Thompson) záludný, ani na okamžik neztratil očima kontakt a všechny rány odhadl," přiznal šestatřicetiletý Kličko poté, co mu zůstaly v držení mistrovské pásy organizací WBO, WBA, IBF a IBO.

Thompson se čtyři kola držel, až v pátém začal mít ukrajinský šampion převahu a o kolo později souboj s Američanem definitivně ukončil. "Cítil jsem sílu, rychlost i kondici. Nebyl to ale jednoduchý zápas, o to více jsem spokojený," dodal Kličko po 51. vítězství KO.

Pokud v sobotu Brit Dereck Chisora v Londýně porazí Davida Haye, mohl by být příštím Kličkovým soupeřem. Boxovalo by se v listopadu nebo v prosinci v Evropě.

Bernský večer si Kličko v ringu užíval a vybízel fanoušky, aby spolu s ním zazpívali trenérovi Emanuelu Stewardovi k sobotním 68. narozeninám. A radoval se i s bratrem, který při jeho zápasech nemůže u ringu chybět. "Mám obrovskou radost, že pořád vládneme na scéně. Vůbec nechci pomyslet, že to jednou skončí," dodal.

Poražený Američan měl pro svého přemožitele jen slova chvály. "Zase jsem dostal, už podruhé," připomněl vzájemný duel z léta 2008, který tehdy trval o pět kol déle.

"Vladimir je skutečný šampión, v ringu předvedl své fyzické předpoklady. Cítím, že dokážu porazit jakéhokoli jiného boxera v těžké váze, ale k čemu mi to je, když na šampióny nestačím," litoval Thompson.

Starší z bratrů Vitalij Kličko je mistrem světa organizace WBC. Titul bude obhajovat 8. září v Moskvě proti Němci Manuelu Charrovi.

Reklama