Hlavní obsah

Ozývají se holky i sponzoři. Kanoisté loví fanoušky přes sociální sítě

Račice

Rychlostní kanoistika není v českých podmínkách sportem, který by na domácí závody přilákal tisíce fanoušků, a tak její největší hvězdy vědí, že musí své příznivce oslovit i jinak než jen skvělými výkony. Kanoistovi Martinu Fuksovi i kajakáři Josefu Dostálovi se to daří především prostřednictvím sociálních sítí.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Kanoista Martin Fuksa.

Článek

Každý má přitom mírně odlišnou strategii. Fuksa vsadil na kontakt s fanoušky zejména přes facebook, Dostál preferuje instagram, kde zveřejňuje fotky a krátká videa.

„Oslovuju hlavně lidi, co jezdí na vodě, ale snažím se dávat různá zákulisní videa, nejen z pádlování, ale i jak jsem na surfu, na rybách… Pohraju si s těmi fotkami, aby vypadaly dobře,“ líčí Dostál, jehož účet na instagramu má téměř 7000 příznivců.

Fuksovu stránku sleduje na facebooku přes 9000 fanoušků. „Nemám to nějak promyšlené, vždycky mě něco napadne, tak to tam dám. Ale počet lidí, kteří mě sledují, roste. Když se povede závod, poskočí to o hodně, ale přibývají, i když nezávodíme,“ pochvaluje si.

Vykání se směje

Na příspěvky mají i zpětnou vazbu. „Čtu si to a všem odepíšu. Kdo píše častěji? Asi holky, co si budeme povídat. Ale na rande nezvou,“ usmívá se dvaadvacetiletý Fuksa. „Největší sranda je, když mi vykají, to mi přijde vtipný, když jsou třeba stejně staří,“ popisuje.

Aktivitu sportovců oceňují i sponzoři. „Třeba mi napsali z centrály jedné společnosti, že vědí, že jsem dobrý sportovec a mám pěkný profil, tak mi zadarmo poslali GPS, která u nás stojí 12 000, když s ní dám občas nějaký příspěvek,“ líčí Dostál.

Na olympiádě, kde budou oba patřit k medailovým adeptům, ale budou muset být obezřetní. „Ještě si to určitě prostuduju, ale když nebudu dávat sponzorské odkazy, mělo by to být v pohodě,“ ujišťuje Dostál, že sociální sítě nebude zanedbávat ani při vrcholu sezóny.

Reklama