Hlavní obsah

Hiddink chce uspět i s Australany

Tři týmy a jediné postupové místo. Tak vypadá podle předpovědí situace ve skupině F na mistrovství světa. Očekává se, že Brazílie je téměř jistým postupujícím. O tom, kdo ji eventuelně doprovodí do dalších bojů, se může rozhodnout dnes, kdy se Australané utkají s Japonci.

Článek

Přestavěný stadion Fritze Waltera v Kaiserslauternu uvidí souboj, který o postupu může hodně napovědět. Trojice, kterou doplňuje Chorvatsko, nemá výrazného favorita a klopýtnutí může znamenat konec nadějí na osmifinále.

Oba týmy, které spolu mají vyrovnanou bilanci 5-4-5, mají na lavičkách trenérské osobnosti, kterým postup na šampionát nestačí. Na straně Japonců je to legendární Brazilec Zico. Bývalý útočník žije v Japonsku už 15 let a stal se jedním z důvodů, proč je asijský tým postrachem favoritů. Zico dává přednost útočnému stylu; proti urostlým Australanům zřejmě budou mít problémy ve vzduchu, Zica to ale příliš netrápí. "Australané jsou vysocí, ale když je budeme bránit těsně, takový rozdíl to nebude," prohlásil trenér, jehož tým těsně před mistrovstvím dokázal uhrát remízu 2:2 proti Německu.

Na straně Australanů dnes usedne na trenérskou lavičku Nizozemec Hiddink. Pod jeho vedením se protinožcům podařilo probojovat se na šampionát poprvé od roku 1974. Generace Viduky a Kewella se tak konečně dočká vystoupení na nejdůležitějším turnaji světa. Tím to ale pro ně nekončí. Druzí za Brazílií budeme my," řekl před utkáním sebevědomě Hiddink, který na posledním mistrovství vedl fotbalisty Koreje a po zisku čtvrtého místa byl v asijské zemi téměř za boha. Největší starosti mu dělá Harry Kewell; hráč Liverpoolu měl problémy s třísly a je možné, že dnes nastoupí jen jako náhradník.

Podle bookmakerů nemá dnešní zápas výrazného favorita. Experti ze společnosti Betandwin o něco více věří Australanům, na které vypsali kurs 2.50, na remízu je 3.20 a na vítězství Japonska 2.70. Pokud vám to nestačí, vsadit si můžete i na spoustu jiných příležitostí a samozřejmostí je možnost tipovat během utkání live.

Reklama