Hlavní obsah

Fotbalová liga bude měnit jméno, o název se přetahují nejsilnější sázkové kanceláře

Značka Gambrinus odchází po sedmnácti letech z prvoligové fotbalové scény. Nejvyšší česká soutěž se bude s největší pravděpodobností od příštího ročníku jmenovat jinak. Nejvážnějšími kandidáty na zisk pozice titulárního sponzora jsou domácí dominantní sázkové kanceláře na tuzemském trhu. Přestože Fortuna nabízí větší obnos, větší šance na získání má patrně společnost Chance, informovaly Hospodářské noviny.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Čí název ponese první fotbalová liga v příští sezóně?

Článek

Plzeňský prazdroj, pod který spadá i pivovar Gambrinus, ještě odchod z prvoligové scény oficiálně neohlásil, vše ale nasvědčuje tomu, že se tak stane. „Variantu konce s fotbalem nelze vyloučit. Z principu chceme v našem partnerství s ligou pokračovat. Ale ne za stávajících podmínek," řekl pro HN marketingový ředitel pivovaru Grant McKenzie. Oproti 60 miliónům korun by společnost byla ochotná uvolnit zhruba polovinu této částky.

Pozice titulárního sponzora je tak volná. O tu se hned přihlásily sázkové kanceláře Fortuna a Chance, kterou v minulých dnech koupila sázková kancelář Tipsport. Fortuna podle informací HN nabídla vedení FAČR částku 55 miliónů korun ročně, nabídka Chance je o patnáct miliónů nižší.

Přesto není jasné, která z obou společností je vnímána jako favorit na brzy uvolněnou pozici. Chance se totiž na začátku probíhajícího ročníku stala jedním z řadových sponzorů, čímž se stala partnerem fotbalového svazu a počítá tak s exkluzivitou. „Platná dlouholetá smlouva nám zaručuje exkluzivní práva na marketingovou spolupráci s fotbalovou ligou v odvětví sázkařského byznysu," prohlásil Lubomír Ježek, vedoucí oddělení PR a sponzoringu v Tipsportu.

Exkluzivitu pustit nehodláme, zní z Tipsportu

„Takže pokud by snad s ligou chtěl spojovat svůj brand někdo z našich konkurentů, museli bychom se svého práva na exkluzivitu vzdát. A to rozhodně nemáme v úmyslu," dodal Ježek, jehož společnost zaujímá pozici titulárního sponzora v nejvyšší hokejové soutěži. Té podle HN platí 35 miliónů ročně.

Fortuna ještě před nedávnem sponzorovala například Spartu, Ostravu a Liberec. Pak se ale z českého fotbalového prostředí vytratila a pokusila se zacílit na zahraniční soutěže. Od příštího roku se například slovenská nejvyšší soutěž, jejímž hlavního partnerem je dosud pivovar Corgoň, bude jmenovat Fortuna liga. Do českého fotbalu by se ale Fortuna znovu chtěla vrátit. „Rozhovory se sponzory probíhají, a proto nebudeme zveřejňovat dílčí výsledky," zní stanovisko FAČR.

U reprezentace končí v létě smlouva se společností T-mobile. Není jisté, zda bude spolupráce prodloužena. Naopak značka automobilů Hyundai by ráda promluvila i do ligové scény.

Reklama