Hlavní obsah

Gambrinus po 17 letech mizí z názvu fotbalové ligy, střídá ho nadnárodní Synot

Praha
Aktualizováno

Už ne Gambrinus liga, ale Synot liga. Nejvyšší česká fotbalová soutěž si od příští sezóny bude po 17 letech zvykat na nového hlavního partnera. Smlouva byla podepsána na čtyři roky s opcí na další čtyřletku. Detaily nebyly zveřejněny. „Je to však nejvyšší smlouva, jakou jsme mohli pro ligový fotbal získat. Projeví se to i v prodeji televizních práv a ziscích pro kluby, došlo k nárůstu v desítkách procent,“ pochvaluje si Miroslav Pelta, šéf FAČR. Během příštích čtyř let se jedná o částku v řádu stamiliónů, Gambrinus zůstává v pozici hlavního partnera ohledně piva.

Nové logo fotbalové Synot ligy

Článek

Do užšího výběru se dostaly sázkové kanceláře Chance a Fortuna, vedení českého fotbalu jednalo také s automobilkou a dalšími firmami. Novým generálním sponzorem první fotbalové ligy však bude nadnárodní skupina Synot s ústředím na Kypru.

„Jsme mezinárodní skupina působící v několika zemích i průmyslových oborech. Snažíme se přinášet inovace do našich aktivit. Proto jsme se rozhodli podpořit ligu v České republice, abychom rozšířili povědomí o nás. Když se dozvěděli, že Gambrinus jako generální sponzor končí, po analýze jsme dospěli k závěru, že tato příležitost je pro nás velmi důležitá a chceme ji využít," řekl při slavnostním podpisu smlouvy Neofytos Neofytou, ředitel společnosti Synot International Limited.

Gambrinus jako titulární sponzor ročně platil za své jméno 40 až 50 miliónů korun. Pelta s pol. teď ujišťují, že nový kontrakt je ještě výhodnější.

Nárůst v desítkách procent

„Jedná se o významné navýšení proti minulým rokům. V horizontu čtyř let se jedná o stovky miliónů korun," ujistil Dušan Svoboda, předseda Ligové fotbalové asociace.

„Vybrali jsme optimální variantu. Generálním partnerem je nadnárodní společnost, zároveň jsme si jako hlavního partnera udrželi exkluzivní pivní společnost. Dosáhli jsme nárůstu příjmů v desítkách procent," přidává se Pelta.

Synot má vedle sázkové společnosti Synottip, jejíž jméno nese mimo jiné i fotbalový stadión v pražském Edenu, také například hrací automaty, divizi informačních technologií, jeho další firmy spravují reality nebo prodávají vozy BMW. Celkem působí ve 12 zemích světa a v České republice je jeho roční obrat zhruba 10 miliard korun. Název Synotu nesl mezi lety 2000 až 2004 i prvoligový klub, současné Slovácko, který stál před deseti lety u zrodu velké korupční aféry.

Reklama