Článek
"Určitě to bude zajímavá sezóna. Bude zajímavé vidět, kolik aut spatří cíl v prvním závodě a jaké bude rozložení sil na celý závod. To znamená od startu do cíle. Myslím si, že kvalifikace nám toho moc nenapoví," uvedl Enge, který v roce 2001 absolvoval tři Grand Prix v týmu Prost.
"Bude spousta odpadlých aut, to se ví. To doteď nebylo, takže to bude velká změna. Možná, že uvidíme proházené startovní pořadí. Vozy, které do letošní sezóny jezdily ve druhé polovině pole, budou jezdit v první a naopak," předpokládá sedmatřicetiletý automobilový jezdec, který momentálně závodí s vozy kategorie GT3.
Největší novinkou jsou nové předpisy pro motory. Týmy musí od letoška používat šestiválcové turbomotory o obsahu 1,6 litru. Doposud nasazovaly agregáty V8 o objemu 2,4. A právě tato změna zatím dělá týmu Red Bull a Renaultu, který mu motory dodává, největší problémy. Zejména z pohledu spolehlivosti.
Jednodušší je získat spolehlivost
Enge však věří, že se problém se spolehlivostí podaří rakouskému týmu v průběhu sezóny vyřešit. "Myslím si, že red bull je rychlé auto a vždy je jednodušší získat spolehlivost než rychlost. V tom mají lehčí práci. Není to jako mclaren v minulém roce, který byl spolehlivý, ale chyběla mu rychlost a oni do konce sezóny to auto nezrychlili. Dostali se dopředu o tři čtyři pozice," podotkl liberecký rodák.
Samotní zástupci Red Bullu před nedávnem uvedli, že jim chybějí tři měsíce na práci. I proto nyní podle všeho už tolik neprotestují proti úpravě bodovacího systému MS. Za poslední závod sezóny v Abú Zabí dostanou jezdci i týmy dvojnásobek bodů.
S novými motory ale přišla i jedna změna, ze které Enge není moc nadšený. Změnil se jejich zvuk, jsou tišší. "To je jediné, co bych zkritizoval. Závodní auto dělá závodní zvuk. Když se díváte na rallye nebo stojíte na rychlostní zkoušce a vidíte WRC nebo mitsubishi skupiny N, tak auta mají podobné výkony, ale chybí jim zvuk. A v F1 je to bude stejné," podotkl Enge.
I proto ho mrzí, že se v závěru minulé sezóny nedostal osobně na některý ze závodů F1. "U televize to lidi tolik nepoznají, ale lidi kolem trati ano. To je negativní věc, která formuli asi trošku uškodí. V globálním měřítku ale ne tolik. Mě jako fanouška závodních aut a velkého randálu tohle mrzí," přiznal Enge.