Hlavní obsah

Silvestr oslavíme decentně už v Buenos Aires, prozradil Loprais

Frenštát pod Radhoštěm

Na svůj devátý Dakar vyráží Aleš Loprais, který v jeho průběhu oslaví pětatřicáté narozeniny. Tentokrát nepojede s „rodovou“ Tatrou, protože Královnu 69 nepustil na start technický komisař, ale s vozem MAN v barvách stáje InstaForex Loprais Team. Ten si chce ještě před startem 4. ledna odzkoušet, takže do Budenos Aires vyráží už 29. prosince.

Foto: www.loprais.cz

Aleš Loprais při testech tahače MAN.

Článek

Máte nějaké zprávy, jak dorazily závodní MAN a doprovodné vozy do Argentiny?

Přišly nám dokonce i fotky z vylodění, vše by mělo být v pořádku.

Kdy do Buenos Aires vyrazíte?

Už 29. prosince odlétáme a ještě na místě chceme závodní vůz vyzkoušet a v rámci možností něco najet. Nechal jsem si ještě předělat řízení, řazení a sedačku, tak si to chci ještě zkusit.

Takže po mnoha letech oslavíte Silvestr opět na Dakaru?

Přesně tak, naposledy jsem ho slavil mimo domov v Africe. Ale bude to decentní přípitek.

Přeci jenom MAN nemáte tolik vyzkoušený...

Už jsem s ním také závodil, takže obavy nemám. Samozřejmě jedeme nejdelší a nejtěžší závod na světě a stát se může cokoliv. Je to pořád jenom technika, i když špičková, a my jsme jen lidé, byť si myslíme a věříme, že jsme pro přípravu a zdárný průběh udělali maximum.

Změnila se vzhledem k okolnostem posádka?

Pouze mechanik je jiný. Belgičan Jan Van Der Vaet má zkušenosti s tímto vozem, který máme od nizozemského týmu Veka. Španělský navigátor Ferran Marco Alcayna zůstává.

Nabízí nadcházející Dakar něco, co byste neznal?

Samozřejmě opět spoustu obtížných úseků a míst, kudy jsme ještě nejeli. Novinkou jsou ale dvě maratónské etapy, v minulosti bývala jen jedna. Vezeme s sebou i spacáky, protože budeme nocovat v poušti a sami si dělat servis. Je to nová výzva, těším se na ni. Tyhle dvě etapy mohou být rozhodující. Hodně bude záležet, v jakém stavu bude auto. Může nám to pomoct i ublížit.

V čem by měl být MAN lepší než tatrovka?

V rychlejších pasážích, kde je stabilnější, ale při skocích víc trpí záda. Na druhou stranu menší otřesy v něm nejsou tak citelné. Určitě to bude zajímavé srovnání s tatrou.

Změnil se nějak okruh favoritů?

V podstatě ne. Vpředu bude tradičně silný tým Kamaz. Hodně práce udělal i De Roy. Mezi těmi dvěma se bude odehrávat boj o přední příčky. Udělám maximum, abychom s nimi bojovali o co nejlepší umístění.

V první polovině roku se české týmy dohodly na spolupráci v rámci Dakaru. Platí to i nadále?

Věřím, že platí, ale nás se to v podstatě v nadcházejícím ročníku netýká. Tím, že jedeme s vozem MAN a nikoliv s tatrou, padá možnost si vypomoci technicky. Věřím, že v budoucnosti se k ní vrátíme. Žádnou jinou spolupráci jsme zatím nenavázali s nikým, kdo jezdí s vozy MAN. Uvidíme až na místě.

Tatra Královna 69 letos jet nemohla. Existuje šance pro další ročník?

Pracujeme na tom. Věřím, že ji připravíme tak, aby splňovala veškeré podmínky a sehrála na Dakaru významnou roli.

Reklama