Rubriky:

Co na talíř

Pivo je nejlepší! Má to ovšem svá ale

26. února 2016 08:00 - Berlín

Z německých vědeckých kruhů zaznívá jedno zajímavé zjištění, které české sportovce profesionální i rekreační dozajista nadchne. Pravidelná konzumace piva je zdraví prospěšná a složení nápoje může směle konkurovat nejlepším sportovním drinkům. Vaše nadšení je zcela na místě, ovšem kromě bezbřehého optimismu dejte také průchod i nějakému tomu rozumu. Čekají na vás totiž také úskalí.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Vědci opakovaně potvrdili již pradávný předpoklad našich předků, že pití piva je zdravé. Přesněji řečeno: Pravidelné pití malého množství piva je zdravé. Masivní chmelení má prý ale účinky zcela opačné. Rostlinné výtažky obsažené v pivu působí protizánětlivě, chrání náš krevní oběh a naše srdce před civilizačními chorobami a prospívají prý dokonce i našemu chrupu. A pozor, teď to nejdůležitější: Těchto účinků můžete dosáhnout v případě, že pijete jednu půllitrovou sklenici piva denně. Připsat si pak můžete také pozitivní účinky na krevní tlak nebo prevenci Diabetes mellitus.

ČTĚTE TAKÉ: Pít, či nepít ‒ toť otázka!

Kromě toho představuje pěnivý mok vlastně nejlepší isotonický sportovní nápoj. Jedním dechem ale vědci k této informaci dodávají, že problematická je vlastně jen jedna jeho složka ‒ alkohol. Ten sice uvolňuje svalový tonus, což by se nám po tréninku mohlo hodit, na druhou stranu ale dehydruje a tělo na jeho odbourání potřebuje sáhnout i do svých mineralogických rezerv a přijdete i o nějaké ty vitamíny. Míra je tedy opravdu na místě.

Český národ v podstatě odpovídá těm nejzdravějším statistikám. Vypijeme v průměru 288 piv za rok, což je ještě méně než zdravá míra. Ovšem všichni víme, jak vypadá realita. Do průměru spadají kojenci, těhotné ženy a tak dále, dokonce i abstinenti. Máme borce, kteří průměr vytahují na zlatou příčku konzumace piva na světě. Ale už tři čtyři sklenice piva denně nepřináší lidskému zdraví žádný užitek, ba právě naopak. A nadváha je asi to nejmenší možné zlo.

Pokud tedy patříte mezi příznivce chmelového nápoje, dopřávejte si jej pravidelně, leč v malých dávkách. Ne u všeho platí princip předzásobení, a když si jeden den „řádně naložíte", určitě to neznamená, že máte, co se zdraví týče, na dalších čtrnáct dní vystaráno.

MŮŽE VÁS TAKÉ ZAJÍMAT:
Běžec potřebuje jako sůl pivo jako křen
Konečně jsme světoví! Pivní míle poprvé v Česku
Objevili jsme pivní lahůdku pro běžce

kü, Sport.cz

Pijete v tréninku pivo?

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce