Rubriky:

Ladíme

Hardcore trénink s maskou: Proti plynu žádný dišputát!

27. února 2015 12:18 - Kralupy nad Vltavou

Trénink s maskou byl kdysi oblíbený skoro stejně jako spaní v kyslíkovém stanu. Tedy vlastně v bezkyslíkovém stanu. Oběma metodám se přisuzovaly v podstatě tytéž účinky: zvýšení výkonnosti, zlepšení krevních parametrů, přizpůsobení se vyšší nadmořské výšce. Je to tak ale doopravdy?

Sport.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Pojďme si hned na začátku říci, že obě cesty bohužel nevedou ke stejnému cíli. Pokud chcete mít více červených krvinek a tím lepší transport kyslíku po těle a tím lépe okysličované svaly a tím lepší výkonnost, budete muset zainvestovat do kyslíkového stanu nebo vyrazit nejlépe někam do Himalájí. Ve vzduchu uvnitř stanu je menší obsah kyslíku než ve vzduchu, který běžně na daném místě dýcháte. Tělo reaguje zmnožením červených krvinek a pozitivní řetězová reakce se roztáčí.

Dýchání přes masku a podobným vynálezům se dříve přisuzoval stejný efekt, ukázalo se ale, že tomu tak není. Maska ztěžuje přísun vzduchu do plic. Tento vzduch má ale běžný poměr kyslíku a ostatních složek. Krev tedy nemá v tomto směru na co reagovat.

Co naopak reaguje výborně, je náš dýchací aparát - plíce, bránice, mezižeberní svalstvo. Zlepšuje se vitální kapacita plic, tedy maximální objem vzduchu, který do sebe dostanete na jeden nádech. Maska vám nezlepší transport kyslíku, posílí ale zapojené svalové skupiny, dýchací soustavu a vy využijete více z celkové kapacity svých plic. Zjednodušeně řečeno budete dýchat lépe a více. Na své si přijde i kardio-vaskulární systém.

V některých sportovních obchodech je k dostání speciální tréninková maska za několik tisíc korun. Stejně dobře poslouží i starší vojenská plynová maska z výprodeje v ceně několika málo stokorun. Takovou jsme použili i my.

ČTĚTE TAKÉ:
Hardcore trénink s pneumatikou: násobení tréninkového efektu
Hardcore trénink se zátěžemi: Nic pro začátečníky!

Pokud se po všech těch tréninkových metodách cítíte opravdu skvěle, můžete zátěže také libovolně nakombinovat: běhat s maskou a pneumatikou, se zátěžemi a pneumatikou, se zátěžemi a maskou. A nebo si to vezměte všechno najednou! Za případné škody na majetku, zdraví či životech nenese ale redakce žádnou zodpovědnost!

René Kujan, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv září říjen listopad prosinec leden 2017 únor 2017 březen 2017 duben 2017 květen 2017 červen 2017 červenec 2017 srpen 2017 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj Slovensko Polsko
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce