Rubriky:

Ladíme

SERIÁL: Jak si doma uvolnit svalstvo - válcujeme hamstringy

14. dubna 2016 07:13 - Praha

Hamstringy. Neboli zadní část stehen. Po kvadricepsech další svalová skupina na lidském těle, která patří mezi ty velké. Pokud se běžci o tuto partii pravidelně nestarají, mohou poznat při běhání problém, který se může projevit například v křečích. Právě proto si dnes ukážeme, jak uvolnit toto svalstvo doma.

Sport.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Pro uvolňovací a mobilizační cvičení opět využijeme válec stejně jako v předchozích případech, což má výhodu, že nemusíte kupovat další pomůcky.

Oblast zadní strany stehen budeme mobilizovat a uvolňovat pomocí válce, který se bude pohybovat ve dvou zónách. První je od kolene do polovičky stehen, druhá od poloviny stehen do oblasti kyčle. Opět budeme vlákna rolovat. Druhým postupem bude křížené tření. Jako v přechozích případech půjdeme do úrovně příjemné bolesti.

Rolování ovlivňuje triggery - spoušťové body, které v těle vznikají v důsledku nerovnováhy a mohou být i bolestivé, což může vést k omezení pohybu. Celá masáž by neměla být bolestivá. Běžec by měl pouze cítit napětí a uvolnění, které mu je příjemné.

Měli jste možnost vidět
Chodidlo, lýtko, holeň, stehno
Připravované díly
Oblast kyčle, záda

Jak dlouho?

Obecně se rolování doporučuje dvakrát až třikrát týdně po dobu 20 - 30 minut po konci tréninku. Jsou ale i tací, kteří rolují denně, třeba místo strečinku, a to okolo deseti minut.

Proč regenerace?

V rámci regenerace můžete používat více pomůcek - válce, míčky s odlišnou tvrdostí, masážní tyče a další. Pomůcky se dají využít prakticky kdekoliv. Můžete se namasírovat doma, v práci, na cestách, v přírodě.

Čemu můžeme předejít?

Cílem je zaměřit se na klíčové oblasti těla, můžeme předejít oslabení, přetížení a tím pádem také možnému zranění a zhoršení sportovního výkonu. Zároveň napomůžeme regeneračním procesům, které pak mohou probíhat rychleji a lépe.

Behani.sport.cz děkuje za spolupráci trenérovi Ondřeji Lungovi z Trigger Pointu a Nikole Bartákové.

lik,kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce