Hlavní obsah

Přestaň blbnout a vyhraj etapu! Dánský divoch úkol naplnil, byť v brutálním kopci nestíhal

Užíval si jako největší hvězda v Hollywoodu. To když letěl silnicemi rodného Dánska v úniku a fanoušci byli v extázi. Magnus Cort Nielsen, cyklista formace Education First zrovna tak. A když se oblékl do puntíkatého dresu nejlepšího vrchaře Tour de France, shodou okolností v barvách domovské země, bylo pozdvižení ještě větší. V úterní desáté etapě pak letošní neuvěřitelné účinkování na Grande Boucle vyšperkoval výhrou!

Foto: Christian Hartmann, Reuters

Nicholas Schultz (vlevo) vydává poslední zbytky sil ve finiši 10. etapy Tour de France. Nakonec byl těsně druhý za Magnusem Cortem Nielsenem.Foto: Christian Hartmann, Reuters

Článek

„Pro jezdce jako já není nic víc než vítězství na Tour de France," zalykal se štěstím devětadvacetiletý borec pocházející z Bornholmu. Už jednou na Staré dámě zvedal ruce k nebesům na znamení dílčího vítězství. V roce 2018 ovládl patnáctou etapu do Carcassonne. Jak jinak než z úniku. I tehdy se rozhodovalo ve sprintu dvou mužů. Ještě v dresu Astany. Poraženým byl Ion Izagirre z formace Bahrajn Merida.

V mezidobí jel Tour dvakrát, ale nejlépe skončil třetí. Letos však šéfové týmu velmi rychle pochopili, že Magnus Cort Nielsen si na Tour de France přivezl mimořádnou kondici. A protože tým bojuje o setrvání mezi elitou, což garantuje pochopitelně zájem sponzorů, potřebují hlavně dílčí úspěchy v podobě etapových prvenství, aby posbíral maximum bodů.

„Museli jsme ho hodně přesvědčovat, aby přestal blbnout, nechodil do bláznivých úniků a zaměřil se na možnost vyhrát etapu. Právě tu desátou jsme mu vytipovali," vyprávěli šťastní sportovní ředitelé, když fotofiniš v Megéve potvrdil triumf Corta.

V úterý však veškeré plány byly málem rozmetány ještě před startem. Autobus se závodníky Education First totiž uvízl v zatáčce cestou do paddocku v Morzine. Jezdci tak naskákali na kola a s batohy na zádech vyrazili na poslední chvíli do prostoru startu. Stejně dopadli i závodníci dalších týmů, jejichž autobusy zůstaly zablokovány.

Na trase šlo pak všechno podle plánu. Dva jezdci formace Education First byli v úniku mezi pětadvaceti cyklisty. Atakující Bettiol byl sice pohlcen skupinou pronásledovatelů, jenže v závěrečném devatenáct kilometrů dlouhém stoupání na letiště v Megéve opakovaně nastupoval, čímž vyčerpával soupeře.

A ideálně tak připravil pozici pro Corta. Ale ten měl dlouho problémy sám se sebou. „Poslední kopec jsem jel na limitu. A to mi pomohl týmový kolega Bettiol, který jel na čele sám v úniku a já tak mohl trochu šetřit síly. Během posledních kilometrů jsem několikrát ze skupiny vypadl," přiznal, že měl obrovské potíže.

Ve finále pak ale zmobilizoval síly, předvedl skvělý spurt, a i po drsném stoupání dokázal hodit kolo na pásku, čímž urval vítězství. „Všichni kluci z týmu pro mě odvedli skvělou práci. Do puntíku splnili taktiku. Viděl jsem všechny ty značky signalizující počet metrů do cíle a řekl si, že tohle je prostě můj den, moje vítězství," vyprávěl nadšeně dánský závodník.

Reklama

  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •