Hlavní obsah

Rallye stále vládnou Peugeot a Citroën

LIMASSOL

Francouzské automobily Peugeot 206 a Citroën Xsara suverénně vládnou světovým rallye. Po sedmi podnicích, tedy polovině seriálu MS, si to rozdávají o Pohár konstruktérů mezi sebou a také jezdci za jejich volanty bojují o titul mistra světa. Tato situace se zřejmě nezmění ani ve druhé polovině šampionátu.

Foto: PRÁVO/Zdeněk Sluka

Francouz Sebastien Loeb Citroënem Xsara bojuje s prašnou tratí Kyperské rallye.

Článek

Ostatní značky a jezdci v podstatě čekají na problémy zmíněných týmů Peugeot a Citroën, které spojuje nejen mateřská firma PSA, ale také společný velký partner, olejářský gigant Total. Obě stáje disponují momentálně nejen nejlepší technikou, ale také nejlepšími jezdci.

Marcus Gronhölm za volantem peugeotu, podle mnohých nejlepšího soutěžního vozu nového tisíciletí.

Sainz se dotáhl

I přes výpadek na Kypru si udržel celkové vedení Angličan Richard Burns s Peugeotem 206, ale na jediný bod se k němu přiblížil Španěl Carlos Sainz, jedoucí s Citroënem Xsara. Třetí je obhájce titulu Fin Marcus Grönholm s peugeotem, který ze sedmi soutěží tři vyhrál a ve čtyřech nebodoval především kvůli nedojetí či technickým problémům. Druhé vítězství v kariéře posunulo mezi elitu Nora Pettera Solberga se Subaru Impreza.

Zatímco v šampionátu značek je situace v podstatě jasná a Peugeot s Citroenem si to rozdají mezi sebou, v mistrovství světa jezdců je situace mnohem vyrovnanější. Nejlepší výchozí postavení sice mají opět piloti obou francouzských automobilek, ale počítat se ještě musí se Solbergem a dravým Estoncem Markko Märtinem s Fordem Focus. Ti dva zatím jako jediní dokázali svými vítězstvími narušit hegemonii tří prvenství Peugeotu (vždy Grönholm) a dvou Citroënu (Loeb a Sainz).

Octavie tentokrát cíl neviděly. Na snímku prohání vůz v jeho derniéře jednička týmu Didier Auriol.

Škodovky poprvé letos chyběly v cíli

Pro Škodu Octavii WRC to bylo smutné loučení se světovými soutěžemi. Za měsíc v Německu ji totiž nahradí nová Fabia, která se už nyní těší velké pozornosti. Svým designem, jenž je znám zatím jen z testů, je už nyní považována za nejhezčí soutěžní vůz.

Soupeři také správně tuší, že by je mladoboleslavská novinka měla prohánět víc než octavia. Alespoň dosavadní výsledky testů tomu plně nasvědčují. Značka Škoda by si mohla vylepšit svoje páté místo, stejně jako by se mohli výš dostat jezdci, Francouz Didier Auriol a Fin Toni Gardemeister.

"Je to smutné, jako by se auto zlobilo, že musí opustit tento prestižní seriál. Poprvé po dvaadvaceti soutěžích nám nedojelo ani jedno auto. Až do soboty na Kypru jsme byli spoludržiteli tohoto rekordu ve spolehlivosti společně s nejlepším soutěžním vozem nového tisíciletí Peugeotem. Letos jsme také poprvé ani jednou nebodovali. Věříme však, že fabia naváže na to nejlepší, co za čtyři a půl roku předvedla ve světových rallye octavia," řekl Právu tiskový mluvčí týmu Škoda Motorsport Roman Meliška.

Reklama