Hlavní obsah

Bohemians s protestem uspěli, disciplinárka řešila i červené hříšníky na Letné

Pozornost směřovala hlavně do Prahy. Disciplinární komise Ligové fotbalové asociace si posvítila na hříšníky posledního víkendu v nejvyšší soutěži. Výsledek? Dobrá zpráva pro Bohemians. Bek Vlasij Siňavskij, jenž byl chybně vyloučen v utkání s Jabloncem (0:1), může nastoupit hned do příštího zápasu v Karviné. Na rozdíl od Janů Krále s Koutným z olomoucké Sigmy, kteří oba viděli červenou na Spartě při prohře 0:1.

Video: LFA

Článek

Bohemians i Olomouc podali vůči rozhodnutím sudích protesty oficiální cestou, disciplinární komise si jimi logicky zabývala. A vše osvětlila ve čtvrtečním komuniké.

Pro Klokany může být alespoň malou záplatou fakt, že Siňavskij nemusí absentovat v Karviné, ačkoliv za červenou kartu se obvykle fasuje jednozápasový trest. V souboji s jabloneckým Janem Suchanem byl dříve a následně jej soupeř fauloval, sudí Pavel Orel ale obránci Bohemians nesprávně udělil druhou žlutou kartu. Kolegové u videa Orlovi pomoci nemohli, jelikož nešlo o přímou červenou.

„U Siňavského Komise rozhodčích uvedla, že se nedopustil žádného přestupku a naopak byl sám faulován. Protest byl vedením soutěže vyhodnocen jako důvodný. S ohledem na tato zjištění rozhodla DK o zastavení disciplinárního řízení, hráči nebyl uložen žádný trest,“ uvedl předseda komise Jiří Matzner s tím, že podobný postup volí jen ve výjimečných případech.

Foto: Vlastimil Vacek, Sport.cz

Vlasij Siňavskij z Bohemians

Protestovala i Sigma, jíž se nelíbilo vyloučení Krále, jenž se dostal do slovní přestřelky s Adamem Ševínským ze Sparty. Hlavní arbitr Ondřej Pechanec v zápise uvedl, že červenou tasil v návaznosti na Králova slova ve znění: „Co pořád řveš?“

Olomouc se ale v příštím utkání doma se Zlínem bude muset obejít bez důležitého článku defenzivy. „V případě olomouckého Jana Krále nevyhodnotila komise rozhodčích protest jako důvodný, disciplinární řád FAČR v takové situaci nedává možnost do případu dále zasahovat,“ vysvětlil Matzner.

Král vyfasoval jednozápasovou stopku, stejně tak i brankář Sigmy Jan Koutný, jenž byl na Letné vyloučen za hraní rukou mimo vápno. Za dvě žluté karty šel předčasně pod sprchy hradecký Filip Čihák ve východočeském derby s Pardubicemi, ani jej tak nemine nejkratší možný trest.

Disciplinárka si posvítila i na Dalibora Večerku z Teplic, který na Slavii (0:3) skluzem zezadu fauloval Lukáše Provoda, což rozhodčího Dominika Starého vedlo k udělení přímé červené karty. Dvaadvacetiletý obránce si nezahraje tři soutěžní utkání.