Hlavní obsah

Pardubice podaly protest proti výkonu rozhodčích. Přímo ovlivnili výsledek, stojí v prohlášení

Aktualizováno

Rozčílenost pardubické lavičky byla patrná už v průběhu utkání se Spartou (1:3). Na pozápasové tiskové konferenci pak trenér David Střihavka nešetřil kritikou, zároveň ale poznamenal: „Jsem zvědavý na vyjádření komise rozhodčích.“ Ta následně rozhodla, že výroky hlavního arbitra Dalibora Černého byly v pořádku. Pardubice i přesto přichází s oficiální stížností.

Situace ze 3. kola fotbalové ligy, které řešila komise rozhodčíchVideo: LFA

Článek

Chance Liga 3. kolo

„Pardubický klub podal oficiální protest proti výkonu rozhodčích i týmu VAR z nedělního ligového utkání proti AC Sparta Praha. Důvodem jsou hned čtyři situace, během kterých došlo k vážným pochybením sudích, která přímo ovlivnila výsledek zápasu,“ stojí v prohlášení klubu.

Pojďme ale postupně. Už na pozápasové tiskové konferenci trenér Střihavka těžce nesl situaci z konce první půle.

Rozhodčí Černý nastavil jednu minutu nad rámec řádné hrací doby. Gól Sparty však padl v čase 46:26, kdy Letenští po odehraném rohovém kopu ještě chvíli kombinovali kolem pokutového území.

„Ve 47. minutě nedělního utkání padla úvodní branka zápasu. Rozhodčí Černý oficiálně nastavoval 1 minutu nad rámec řádné hrací doby prvního poločasu. Branka AC Sparta Praha padla v čase 46:26, tedy 26 sekund po vypršení nastavené doby. V samotném nastavení přitom nedošlo k žádnému zdržení, které by mohlo odůvodnit další prodloužení hry,“ zmiňuje pardubický klub ve své stížnosti.

Nejvíce emocí však vzbudila situace z 53. minuty. Samuel Šimek dobíhal míč na hranici pokutového území a po skluzu Emmanuela Uchenny skončil na trávníku. Červená karta? Ne. Spíše se řešilo, zda k faulu nedošlo už v pokutovém území a neměla být nařízena penalta.

„V čase 52:28 došlo k evidentnímu podražení hráče FK Pardubice Samuela Šimka hráčem Sparty Praha Uchennou. Rozhodčí Černý nařídil pouze přímý volný kop a hráči hostujícího týmu udělil 1. ŽK v zápase. Veškeré dostupné videozáznamy jednoznačně potvrzují, že se přestupek odehrál uvnitř pokutového území, a měl být tedy nařízen pokutový kop ve prospěch našeho týmu. Absenci intervence VAR tedy také považujeme za chybnou,“ uvádí se dále ve stížnosti.

Komise rozhodčích se k celé situaci vyjádřila už v pondělí dopoledne. „V 53. minutě utkání rozhodčí správně nařídil přímý volný kop pro domácí družstvo a udělil žlutou kartu hráči hostujícího družstva č. 16 za podražení soupeře. Z žádného dostupného záběru nelze prokázat, že k přestupku došlo uvnitř pokutového území. VAR správně neintervenoval,“ uvedla komise ve svém hodnocení uplynulého kola.

Foto: Vostárek Josef, ČTK

Kouč Pardubic David Střihavka

Podle Pardubic ale Uchenna neměl zápas vůbec dohrát. „Hráč AC Sparta Praha Emmanuel Uchenna v čase 81:23 bezohledně udeřil loktem do hlavy pardubického Patráka bez možnosti hrát s míčem. Tento zákrok měl být dle našeho názoru potrestán žlutou kartou. Jelikož se mělo jednat o druhou žlutou kartu tohoto hráče v utkání, měl být vyloučen. Skutečnost, že nedošlo k žádnému disciplinárnímu postihu, považujeme za velké pochybení, a to s významným dopadem na vývoj a výsledek samotného utkání.“

Východočeskému týmu se nelíbila ani situace ze závěru utkání, kdy se za stavu 1:3 dostal do tlaku. Podle vyjádření v oficiálním protestu měly Pardubice zahrávat rohový kop.

„V samotném závěru (v čase 90:45) došlo po zákroku sparťanského obránce Uchenny k jednoznačnému zahrání míče za brankovou čáru, což správně signalizoval asistent rozhodčího. Hlavní rozhodčí Dalibor Černý přesto nařídil odkop od branky, čímž připravil pardubický tým o možnost zahrávání standardní situace,“ dodal klub.