Hlavní obsah

Messiho finálový gól na 3:2 podle pravidel neměl platit, na hřiště vtrhli vetřelci ze střídačky

20. 12. 2022 11:13

Šest gólů, prodloužení i napínavý penaltový rozstřel. Fotbalové mistrovství světa má za sebou jedno z nejdramatičtějších finále v historii, které přineslo i jeden kontroverzní moment. Rozhodčí Szymon Marciniak ve 108. minutě neměl uznat gól argentinského kapitána Lionela Messiho na 3:2. Proč? Na ploše byli v tu chvíli dva hráči z argentinské střídačky. „Kdyby se to mělo posoudit opravdu striktně podle pravidel, gól neměl platit,“ potvrdil pro Sport.cz Jiří Kureš, předseda Pravidlové komise FAČR.

Lionel Messi dostal Argentinu v prodloužení do vedeníVideo: Česká televize

 
Článek

Polský sudí odpískal skvělé finále, kromě poražených Francouzů k němu létaly pochvaly ze všech stran. Ovšem s jeho kolegy mu v prodloužení ujel jeden důležitý detail. Ještě předtím, než Messi vrátil Argentině vedení, se na hřišti pohybovali dva náhradníci v barevných rozlišovácích. Neudrželi emoce a s rukama nad hlavou u střídačky překročili postranní čáru.

V takové chvíli by gól podle pravidel neměl platit. Marciniak se měl řídit touhle pasáží: „Pokud po dosažení branky před navázáním hry rozhodčí zjistí, že v okamžiku vstřelení branky se na hrací ploše nacházela další osoba: rozhodčí branku neuzná, pokud další osobou byl – hráč, náhradník, vystřídaný nebo vyloučený hráč nebo člen realizačního týmu, které dosáhlo branky; hra je navázána přímým volným kopem z místa, kde se další osoba nacházela."

Sestřih finálového utkání MS Argentina - FrancieVideo: Česká televize

Polehčující okolností mohlo být, že se hráči z lavičky nezapojili do hry, od míče byli dost daleko. „Čistě podle pravidel gól neměl být uznán, na druhou stranu hráči vběhli na plochu v radosti a ve chvíli Messiho střely se nedostali dál než metr za čáru," popsal pravidlový expert Kureš.

„Na první pohled to vypadalo, že si hlavní rozhodčí porušení pravidel nevšiml. Pak by ho musel upozornit asistent nebo čtvrtý rozhodčí. VAR má intervenovat jen v případě zjevné chyby, což se v tomhle případě podle mě nestalo," poznamenal Kureš. „Upřímně si neumím představit, že by rozhodčí gól neuznal. Začalo by se pak spekulovat ještě víc."

Reklama

  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •