Hlavní obsah

Hokej zalitý sluncem. Hadamczik a spol. se pochlubili, že získali od sponzorů 180 milionů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Hokejový svaz má za sebou prezentaci nové sezony, z které vzešla zásadní informace: od partnerů a sponzorů získá ročně zhruba 180 milionů korun. To je o sto milionů víc, než bývalo doposud, kdy finance zajišťovala marketingová agentura BPA. S tou se svaz rozhádal. Důvodem navýšení je podle lidí ze svazu skutečnost, že teď peníze získávají napřímo, navíc sponzoři navýšili i plnění.

Máme pro český hokej o sto milionů víc na sezonu než v minulých letech, zní ze svazuVideo: Sport.cz

 
Článek

„Podařilo se nám odprezentovat hokej jako součást českého DNA i kultury,“ uvedl Ludo Černák, marketingový poradce svazu, důvody, proč k navýšení došlo.

Prezentace svazu se konala v útrobách luxusního hotelu Four Seasons v centru Prahy, který je rovněž novým partnerem svazu. Účastnili se ho vedle novinářů i zástupci sponzorů a některá témata byla dopředu zapovězena. Třeba o tom, kde bude nová Síň slávy či v jakých dresech bude národní tým hrát. K síni bude speciální tisková konference 26. října, o dresech zase bude více jasno 1. listopadu, nicméně z náznaků prezidenta Aloise Hadamczika se zdá, že při turnajích Euro Hockey Tour bude reprezentace oblékat dresy se státním znakem, zatímco lev ustoupí do pozadí.

„Petrovi Dědkovi jsem dal dres a řekl, že je krásný. Pořád je krásný. Lev je logo svazu. Dres může být jiný a logo tam může být,“ uvedl Hadamczik.

Zpět ale k ústřednímu tématu, tedy financím. Hadamczik a spol. se pochlubili, že si teď marketingovou část včetně shánění sponzorů dělají s týmem odborníků sami. „Pro český hokej máme o 100 milionů na sezonu víc, než jsme dostávali v minulých letech. Český hokej je prostě obrovská značka,“ prohlásil generální sekretář Jan Černý.

Svaz musel kvůli tomu nabrat více lidí, což ho přišlo na šest milionů ve výdajové části.

Celkový příjem svazu se pak pohybuje okolo 600 milionů ročně, přičemž na tento rok dostal 340 milionů od Národní sportovní agentury (NSA). Tyto peníze jsou však v drtivé většině vázány na konkrétní programy a dotace, tudíž svaz je pouze „přeposílá“. Na konci roku pak chce být Český hokej na nule.

A za co se bude třeba utrácet? Kupříkladu se navýší výplaty mládežnických trenérů, které vzrostly ze 45 tisíc na 60. „Šel jsem do voleb, protože se mi nelíbilo, kam český hokej směřuje. Kritizoval jsem, že nevychováváme hráče pro extraligu. Hlavním cílem je teď výchova konkurenceschopných hokejistů a peníze, které máme, potřebujeme právě na jejich výchovu. Potřebujeme zarputilé trenéry, kteří na tom stadionu jsou. Pokud nemáte dobré trenéry, tak je to bezedná studna na peníze,“ řekl prezident svazu Alois Hadamczik s tím, že se mu podařil sestavit velmi dobrý tým spolupracovníků a trenérů.

Ten zároveň uvedl, že se rozjelo důkladné testování dorostenců a juniorů. První vlna se udála teď na podzim, na jaře přijdou opětovné testy fyzické kondice a trenéři týmů, které se umístí na prvních pěti místech, pak od svazu vyfasují prémii 100 tisíc korun.

Hadamczik zároveň uvedl, že navýšil příspěvek pro extraligové, prvoligové i druholigové kluby (celkově si rozdělí 58 milionů korun). Za to mají propagovat světový šampionát, který se v příštím roce koná v Česku. Že by šlo o ojedinělou podporu, kterou lze vnímat jako kupování hlasů pro další volební Hadamczikovo období? „Ne! Když nebude mistrovství světa, tak peníze budou klubům chodit dál,“ řekl Hadamczik.

Reklama