Hlavní obsah

Problém pro Český hokej, přišel o statisíce sledujících! Na Twitteru nároďáku už řádí Havlíčkův Brod

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

K poslednímu červnovému dni končí po patnácti letech smlouva mezi Českým hokejem a společností BPA sport marketing, výhradním marketingovým partnerem svazu. Prezident ČSLH Alois Hadamczik totiž v prosinci po zveřejnění auditu oznámil, že o prodloužení spolupráce už nemá zájem. Pro českou hokejovou reprezentaci to však přináší minimálně jeden zásadní problém: přišla kvůli tomu o všechny účty na sociálních sítích, které spravovala právě BPA.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Český národní tým přišel o účty na sociálních sítích

Článek

Toliko fakta o sledujících na jednotlivých sociálních sítích nároďáku: Instagram - 258 tisíc, Facebook - 158 tisíc, Twitter - 103 tisíc. TikTok - 156 tisíc. Teď jsou všechny pryč.

BPA podle informací Sport.cz nabízela hokejovému svazu hned tři scénáře, za jakých by bylo možno v upravené spolupráci pokračovat. Vyslyšen však nebyl jediný. „Vedení českého hokeje se rozhodlo neakceptovat ani jednu z nabídek a pokračovat svou vlastní cestou," uvedla BPA v prohlášení.

Za mantinelem. O Rulíkově kostře, svazových kostlivcích ve skříni i proč Pastrňák dohání JágraVideo: Sport.cz

Generální sekretář Českého hokeje Jan Černý kontroval, že na vině byly přemrštěné finanční požadavky ze strany BPA. „Účty nám nabídla za naprosto astronomickou částku. Nereálnou na český trh i na jejich sledovanost. I kdyby částka byla šestinásobně menší, než nám nabídli, tak jsme za tuto částku schopni vybudovat skvělé sociální sítě s daleko větší sledovaností a větším dosahem. A mnohem lepší," nechal se slyšet Černý.

„Zástupci agentury BPA účty s doménou @narodnitym zakládali před více než 10 lety. Tedy v čase, kdy byly sociální sítě v úplných začátcích, a nebyly k tomuto účelu vytvořeny žádné smlouvy ze strany tehdejšího vedení Českého svazu ledního hokeje," říká marketingový a obchodní ředitel Českého hokeje Ondřej Šnaidauf.

„Vzhledem k pravidlům sociálních sítí a rozdělení marketingových práv po 1. 7. 2023 bychom očekávali, že seriózní partner by nám po tomto datu předal oficiální účty české hokejové reprezentace do správy. Ze čtvrteční komunikace ale vyplývá, že BPA spíše chce tyto kanály, které jsou spojeny s hokejovou reprezentací, zpeněžit či využít pro svoje účely, což nejvíce poškodí fanoušky národního týmu, kteří by tím dočasně přišli o zdroj informací a o dění okolo české hokejové reprezentace," rýpl si Šnaidauf do BPA.

Podle něj finanční nabídka ze strany BPA neodpovídala realitě a dle analýzy, kterou si svaz nechal vypracovat, je hodnota účtů na sítích zhruba dvacetkrát nižší.

„Z toho lze jednoznačně vyvodit, že agentuře jde pouze o byznys, a ne o fanoušky českého hokeje. V rámci strategie sociálních sítí jsme se rozhodli jít vlastní cestou, při které se chceme inspirovat u hokejových svazů z vyspělých evropských zemí a ze zámoří," dodal Šnaidauf.

Třeba účet @narodnitym na Twitteru ve čtvrtek přestal fungovat, jenže pak jeho doménu začal používat druholigový Havlíčkův Brod. Doménu, jež sledovalo přes 100 tisíc lidí, jak je zmíněno v úvodu článku.

Neznamená to však, že by přes 100 tisíc sledujících nyní přešlo na havlíčkobrodský klub. Ovšem nyní jsou po zadání @narodnitym uživatelé odkazováni právě na účet hokejového klubu z kraje Vysočina.

A Havlíčkův Brod bere bizarní situaci s humorem. Tak třeba příspěvek z pátečního odpoledne „Z národního hokejového týmu v HB až do reprezentace! Na posledním světovém šampionátu v Rize a Tampere nás reprezentovali tři odchovanci Ondřej Beránek, Tomáš Dvořák a Radim Zohorna," napsal klub na Twitter.

Ale zpátky ke svazu. Jeho marketingové oddělení připravuje novou digitální strategii zaměřenou na fanoušky.

„Naším cílem je vytvořit zcela unikátní digitální prostředí tak, jako to funguje ve vyspělých společnostech a organizacích. Vše by mělo být založené na směřování fanoušků a všech členů hokejového hnutí na jedno místo, a to do aplikace Českého hokeje, na jejíž vývoji aktuálně intenzivně pracujeme. Spolu s aplikací by měl vzniknout i nový, moderní web Českého hokeje a další digitální platformy včetně sociálních sítí," říká Šnaidauf, podle něhož by se vše mohlo podařit spustit do konce kalendářního roku.

Reklama

Související témata: