Hlavní obsah

Autokrosař Hošek motor Porsche málem zatratil. Teď už si rozumějí

Praha

Jako velkou věc chystal legendární autokrosař Jaroslav Hošek novou buginu s motorem Porsche. Leckdo to bral jako krok zpět, od přeplňovaného motoru k atmosférickému. Pro Hoška se jednalo svým způsobem o dárek k únorovým pětasedmdesátinám a novou výzvu na startu 47. sezony. Jednu chvíli to ale vypadalo, že Porsche zatratí a vrátí se k Fordu... „Teď už si začínáme rozumět," říkal spokojeně legendární jezdec.

Foto: Karel Felt, Právo

Jaroslav Hošek se soustředí před startem.

Článek

Jak jste zatím spokojený s motorem Porsche?

Postupně mu přicházím na chuť, čím dál víc si začínáme rozumět, sžívám se s ním, což neznamená, že jsem úplně spokojený a všechno funguje, jak má. Ale měl jsem i chvíle, kdy jsem si říkal, že Porsche byl krok vedle, prostě chyba, a raději opráším loňský Ford. Ten měl turbo, na které už jsem byl zvyklý. Přeci jenom přeplňovaný a atmosférický motor je rozdíl. Teď už si zvykám. Směřuji všechno k příští sezoně, ta letošní je spíše testovací a závodíme hlavně pro radost. Jsem založením optimista, nestěžuju si.

Po červencovém závodě v Poříčí nad Sázavou jste říkal, že víte, jak nový motor Porsche ještě zrychlit. Realizoval jste vylepšení?

V Německu jsou firmy, které se zabývají vylepšováním závodních motorů Porsche, tenhle je starší, sériový, navíc atmosférický, ale poradily by si s ním. Umějí je nadupat pořádným stádem koní, výrazně zvednout výkon, dát lepší součástky. Jenže to stojí obrovské, pro mne nepředstavitelné peníze. Musel jsem si nechat zajít chuť.

Takže žádný pokrok?

Samozřejmě vylepšujeme, co se dá, ale postupně a za mnohem menší peníze. Jestli jsme se posunuli dopředu, ukáže pořádně až příští sezona, ke které všechno směřujeme, tedy pokud bude normální... Ale zdůrazňuju, na letošní sezonu si nestěžuju, prostě to tak je.

Máte spočítané závody, které jste v autokrosové kariéře odjel?

Kdepak! Přes 350 závodů jsem odjel v mistrovství Evropy, ještě o něco víc v domácím šampionátu, a k tomu spoustu volných podniků. Kolikrát to bylo dvacet i víc startů za rok. Tohle je moje sedmačtyřicátá sezona, takže těch závodů bude přes osm set. Přesně to ale už nikdo nedá dohromady, a já si žádnou kroniku nebo deníček nevedl.

Do tisícovky není daleko. Dá se to zvládnout?

Jasně, podle počtu závodů nějaký deset patnáct let. Je mi pětasedmdesát. Ale nejsem si jistý, že mě v devadesáti pustí na trať (směje se).

Letos za sebou máte tři závody, o víkendu vás čeká čtvrtý...

První byl v červenci v Poříčí nad Sázavou, to byl domácí mistrák, pak jsem jel dva volné podniky v Humpolci a Nové Pace, teď se v Humpolci jede druhý mistrovský závod. Evropský šampionát byl zrušený, uvidíme, kolik závodů nakonec stihneme. V každém případě tahle sezona není kvůli koronaviru plnohodnotná, spíš udržovací a zkoušecí.

Jaká je vůbec nálada mezi autokrosaři?

Všichni v autokrosu jsme rádi, že to funguje alespoň takhle a můžeme závodit.

Reklama

  Vítěz: L. Norris (McLaren) Velká cena Číny - kvalifikace na sprint Vítěz: L. Norris (McLaren) konec
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
  Velká cena Číny - sprint zítra 05 : 00
20240420T05 : 00:00+0200
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
  Velká cena Číny - kvalifikace zítra 09 : 00
20240420T09 : 00:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace