Hlavní obsah

Bottasovo kolo nešlo sundat ani den po závodě, matice se musí odřezat v továrně

Monte Carlo

Ani den po Velké ceně Monaka vozů formule 1 nevyřešil tým Mercedes potíže se zaseknutou pneumatikou na voze Valtteriho Bottase. Finský pilot musel v neděli kvůli protáčející se matici na pravém předním kole odstoupit z druhého místa a tým zaseknutou součástku neodstranil ani několik hodin po závodě. K tomu bude muset dojít až později v továrně.

Foto: Eric Gaillard, Reuters

Valtteri Bottas v Monte Carlu.

Článek

"Mechanik, který dělal onu výměnu pneumatiky, je ve skutečnosti jedním z nejlepších a nejschopnějších, co se týče rychlosti zastávek. Nikdy to není jen chyba jedné strany. K tomuto katastrofálnímu selhání došlo z více důvodů," uvedl pro Reuters šéf týmu Toto Wolff a dodal, že vedle "stržení" matice mohl být důvod i ve špatné konstrukci nebo použitém materiálu.

"Musíme vše pečlivě zkontrolovat a přezkoumat. Mechanici, kteří tuto část obsluhují, to musí dělat tak, aby nedošlo k zbroušení matice," řekl Wolff. Sám Bottas kuriózní incident označil za "velkou chybu, která by se neměla opakovat".

Mechanici budou nyní muset v továrně matici zbrousit, odvrtat a odřezat její zbytky. "Říkáme tomu zbroušení matice. Je to jako když si vezmete křížový šroubovák a nedostanete ho přesně do kříže šroubu. Drážky v hlavě šroubu se pak poškodí a už s tím nejde nic dělat. Pokud se tedy pistole začne otáčet a odštípne kus otočné plochy matice, stane se i v tomto případě něco podobného," dodal technický ředitel Mercedesu James Allison.

V úzkých uličkách Monte Carla neuspěl ani druhý pilot Mercedesu Lewis Hamilton, který po špatně zvolené strategii skončil až sedmý a přišel o vedení v MS, kterého se ujal vítězný Max Verstappen. "Stříbrné šípy" ztratily v boji s konkurenčním Red Bullem i první místo v Poháru konstruktérů. Další Velká cena Ázerbájdžánu se uskuteční 6. června.

Reklama