Hlavní obsah

Ferrari stojí před zásadním rozhodnutím. Podle Hamiltona je čas zaměřit se na příští rok

Je to stěžejní otázka od začátku roku. Vyplatí se víc zaměřit na současnou sezonu, nebo se plně věnovat vývoji pro tu příští? Ve Ferrari se názory na tuto problematiku různí. Podle šéfa týmu Frédérica Vasseura ještě nepřišla ta pravá chvíle. Naopak pilot a sedminásobný mistr světa F1 Lewis Hamilton by už aktuální rok odepsal.

Foto: Juan Medina, ČTK/AP

Ferrari Lewise Hamiltona v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska

Článek

Ročník 2026 přinese šampionátu formule 1 změnu pravidel a technických regulí, což vyrovná šance všech týmů na startovním poli. Stáje mohou začít aktivně vyvíjet svůj monopost na další sezonu od letošního ledna, ale mají stanovený finanční strop, který při vývoji nesmí přesáhnout. Tato hranice je pro rok 2025 135 milionů dolarů (asi 3,2 miliardy KČ). Do této částky se musí vejít jak náklady na vývoj pro příští rok, tak provoz letošních monopostů.

Právě proto je zásadní otázkou, jak rozložit rozpočet mezi letošní vůz a ten na příští rok. Stáje Aston Martin nebo Williams už na začátku sezony avizovaly, že se zaměřují na rok 2026 a letošek proto obětují. K podobnému tahu by se brzy mohli odhodlat i ve Ferrari.

Italská stáj sice díky bodovým příspěvkům z Monaka a Španělska stoupla na druhou pozici v Poháru konstruktérů, ale první McLaren je letos zatím bezkonkurenční. V šampionátu jezdců jsou piloti Ferrari na pátém a šestém místě.

Podle bodově slabšího Lewise Hamiltona je proto nejvyšší čas zaměřit pozornost na budoucnost. „Nevím, jaké chystáme balíčky vylepšení pro letošní vůz, ale už dlouho jsme žádný nepředstavili. Budeme samozřejmě pracovat s tím, co máme, ale brzy přijde čas, kdy bychom se měli zaměřit na příští rok,“ soudí sedminásobný mistr světa.

Vylepšení současného vozu SF-25 je naplánované mezi víkendovou Velkou cenou Kanady a Velkou cenou Velké Británie na začátku července. V té době by červené monoposty měly být vybaveny novou podlahou a zavěšením zadních kol.

„Tento rok je o vystavění základů, pochopení struktur a procesů, se kterými budeme za rok v nových vozech pracovat. Když se nám to povede už letos, příští rok budeme mít takové auto, jaké bychom si přáli,“ věří 40letý Hamilton, který potvrdil, že Ferrari už na příštím monopostu pracuje, ale nechtěl přiblížit jak intenzivně.

„Z mého pohledu je příští rok otevřený. Všichni budou mít stejné podmínky a budou moct vyhrávat. V tom letošním je to složitější. Také ještě není rozhodnuto, ale dosáhnout na triumf je hodně těžké,“ uzavřel Hamilton.

Formule 1 2025

Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.

Podle šéfa stáje Frédérica Vasseura ještě správný čas na překlopení pozornosti nepřišel. Přestože věří, že začátek od úplné nuly v roce 2026 bude vzrušující, je odhodlán setrvat v práci na stávajícím autě.

„Máme připravené určité vývojové novinky. Zatím není čas soustředit se na příští rok, i když se k tomu blížíme. Přesto nemohu fanouškům pro zbytek sezony nic slíbit. Jedině to, že budeme tlačit na 200 %. Ostatní týmy také nespí, ale náš přístup je správný,“ chválil práci své stáje Vasseur.