Hlavní obsah

Grosjean rok po ohnivé nehodě ukázal jizvy. Přiznal, že myslel na Laudu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Následky ohnivého pekla. Od děsivé nehody při Velké ceně Bahrajnu, při které bývalý závodník formule 1 Romain Grosjean málem přišel o život, uplynul více než rok. Francouzský pilot, který v současnosti působí v americké sérii IndyCar, nyní ukázal jizvu, která mu poslední závod kariéry v F1 bude do smrti připomínat a přiznal, na co během hrozivého incidentu myslel.

Foto: Youtube Nico Rosberg

Závodník Romain Grosjean ukazuje jizvu v rozhovoru s bývalým pilotem F1 Nico Rosbergem.

Článek

Grosjean svou jizvu ukázal ve videorozhovoru na youtubovém kanálu mistra světa F1 z roku 2016 Nico Rosberga. „Pravá je na tom dobře, levá je na tom o trochu hůře," ukázal Francouz na kameru své ruce.

Grosjean v rozhovoru popsal také to, jakým způsobem se z hořícího vozu dostal ven a jak se bezprostředně po boji o svůj život cítil. „Když jsem vyklouzl, věděl jsem, že jsem z toho venku. Byl to nejlepší moment v mém životě," dodal nyní pětatřicetiletý závodník.

„Připadalo mi to mnohem déle než 28 vteřin. Přemýšlel jsem přitom o hodně věcech včetně Nikiho Laudy, ale říkal jsem si, že takhle to nemůže skončit. Ne teď. Nemohl jsem takhle ukončit svůj příběh v F1," popsal Grosjean, co se mu honilo hlavou během boje s plameny.

„Nevím, jestli existuje něco jako zázrak. V každém případě můžu říct, že zkrátka ještě nepřišel můj čas," dodal rodák z Ženevy.

K bahrajnské nehodě podle pozdějších vyšetřování došlo v rychlosti téměř 200 km/h. Grosjeanův monopost se při nárazu rozpůlil a po explozi začal hořet. Francouzský jezdec po zmiňované půlminutě v plamenech dokázal sám z hořícího monopostu vyskočit.

Podle odborníků na formuli 1 zachránilo pilotovi život několik faktorů. Vzhledem k okolnostem incidentu by ale Grosjean už nejspíš nebyl mezi živými v případě, že by vůz nebyl vybaven také často kritizovaným ochranným rámem kolem kokpitu, tzv. halo.

Reklama