Hlavní obsah

Hamilton se ve Ferrari necítí jako doma. Oblíbeným dítětem je tam Leclerc, míní expert

Před sezonou volal po útoku na osmý titul mistra světa, po devíti Velkých cenách se ale jedná o utopii. Britskému pilotovi formule 1 Lewisi Hamiltonovi první sezona ve Ferrari hořkne. Aktuálně je v žebříčku jezdců až na šestém místě. Podle experta jsou na vině nízké výkonnosti 40letého Brita, kulturní šok, problémy se závodním inženýrem a fakt, že se v italské stáji netočí všechno jen kolem něj.

Foto: Juan Medina, Reuters

Lewis Hamilton po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska

Článek

Po přestupu z Mercedesu do Ferrari se sedminásobný mistr světa Hamilton viditelně trápí. Z devíti Velkých cen nedojel ani jednou do třetího místa zaručujícího pódium. Pravda, vyhrál sprint v Číně, ale to je pro pilota, který rozhlašoval, jak jde k Ferrari vyhrát osmý titul, málo.

Podle bývalého šéfa Renaultu a bývalého závodního ředitele McLarenu Érica Boulliera je adaptace na jiný vůz těžká a zásadní rozdíl hrají i kulturní rozdíly mezi Mercedesem, jehož továrny jsou situované v Británii, a Ferrari – italskou ikonou s tradicí a vývojem v Maranellu.

Hamiltonovo zapracování u giganta formule 1 přirovnal Boullier k prvnímu roku Fernanda Alonsa v McLarenu, kam přestoupil v roce 2007 po dvou titulech v Renaultu. Alonso jako úřadující mistr světa očekával od McLarenu, že zde bude jasnou jedničkou a vše se mu bude přizpůsobovat, ale chyba lávky. McLaren totiž zrovna v tom roce představil nováčka, kterým byl právě Hamilton.

„Pamatuji si Fernanda v McLarenu v sezoně 2007. Měl pocit, že se mu stáj dostatečně nevěnuje kvůli tomu, že měla vlastního odchovance, jímž byl Lewis. A teď, po letech doběhla stejná situace i Hamiltona, jemuž dochází, že ve Ferrari je oblíbeným dítětem Leclerc,“ přemítal Boullier.

„Zásadní vliv na začlenění do týmu mají i kulturní aspekty. To je něco, s čím se zatím Lewis trápí. Všichni víme, že je rychlý a že je nejlepším jezdcem v historii, ale taky vidíme, že jeden z pilotů Ferrari se cítí jako doma (Leclerc) a druhý zatím ne,“ doplnil Boullier.

Jako důkaz svých tvrzení o nepohodě Hamiltona ve Ferrari používá komunikaci pilota se závodním inženýrem Riccardem Adamim. Podle Boulliera se ale spolupráce dvou zkušených účastníků závodů formule 1 časem zlepší. Jen si na sebe musí lépe zvyknout.

K tomuto vztahu, jenž se probírá už od prvního letošního závodu v Austrálii, se vyjádřil i samotný Hamilton. Podle něj jsou zprávy o jejich neshodách nesmyslné a zbytečně nafouknuté. To samé tvrdí i o výběru vysílačkové komunikace, kterou v živých přenosech ze závodů dává režie divákům k dispozici.

„Většina spekulací je naprostá blbost. Máme spolu dobrý vztah. Konstantně se učíme, jak spolu efektivně pracovat a co tomu druhému vyhovuje. Práce s Riccardem je skvělá. Je to fajn chlap, který pracuje opravdu tvrdě, stejně jako já. Jasně, že se nám nepovede všechno v každém závodním víkendu, občas se na něčem neshodneme, ale to je úplně normální. V každém vztahu je potřeba překonávat nějaké překážky,“ vysvětloval Brit svůj pracovní vztah s inženýrem, jenž dřív pracoval například s Danielem Ricciardem, Carlosem Sainzem nebo Sebastianem Vettelem.

„Jsme v tom spolu, oba chceme vyhrát šampionát a oba tvrdě dřeme, abychom pomohli týmu. Takže řeči o výměně závodního inženýra jsou jen povyk zvnějšku, jemuž nevěnujeme pozornost. I kdyby ty zvěsti pokračovaly, nijak neovlivní to, čeho se tu snažíme dosáhnout.“

Formule 1 2025

Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.