Článek
Po přestupu z Mercedesu do Ferrari se sedminásobný mistr světa Hamilton viditelně trápí. Z devíti Velkých cen nedojel ani jednou do třetího místa zaručujícího pódium. Pravda, vyhrál sprint v Číně, ale to je pro pilota, který rozhlašoval, jak jde k Ferrari vyhrát osmý titul, málo.
Podle bývalého šéfa Renaultu a bývalého závodního ředitele McLarenu Érica Boulliera je adaptace na jiný vůz těžká a zásadní rozdíl hrají i kulturní rozdíly mezi Mercedesem, jehož továrny jsou situované v Británii, a Ferrari – italskou ikonou s tradicí a vývojem v Maranellu.
Hamiltonovo zapracování u giganta formule 1 přirovnal Boullier k prvnímu roku Fernanda Alonsa v McLarenu, kam přestoupil v roce 2007 po dvou titulech v Renaultu. Alonso jako úřadující mistr světa očekával od McLarenu, že zde bude jasnou jedničkou a vše se mu bude přizpůsobovat, ale chyba lávky. McLaren totiž zrovna v tom roce představil nováčka, kterým byl právě Hamilton.
„Pamatuji si Fernanda v McLarenu v sezoně 2007. Měl pocit, že se mu stáj dostatečně nevěnuje kvůli tomu, že měla vlastního odchovance, jímž byl Lewis. A teď, po letech doběhla stejná situace i Hamiltona, jemuž dochází, že ve Ferrari je oblíbeným dítětem Leclerc,“ přemítal Boullier.
„Zásadní vliv na začlenění do týmu mají i kulturní aspekty. To je něco, s čím se zatím Lewis trápí. Všichni víme, že je rychlý a že je nejlepším jezdcem v historii, ale taky vidíme, že jeden z pilotů Ferrari se cítí jako doma (Leclerc) a druhý zatím ne,“ doplnil Boullier.
Jako důkaz svých tvrzení o nepohodě Hamiltona ve Ferrari používá komunikaci pilota se závodním inženýrem Riccardem Adamim. Podle Boulliera se ale spolupráce dvou zkušených účastníků závodů formule 1 časem zlepší. Jen si na sebe musí lépe zvyknout.
K tomuto vztahu, jenž se probírá už od prvního letošního závodu v Austrálii, se vyjádřil i samotný Hamilton. Podle něj jsou zprávy o jejich neshodách nesmyslné a zbytečně nafouknuté. To samé tvrdí i o výběru vysílačkové komunikace, kterou v živých přenosech ze závodů dává režie divákům k dispozici.
„Většina spekulací je naprostá blbost. Máme spolu dobrý vztah. Konstantně se učíme, jak spolu efektivně pracovat a co tomu druhému vyhovuje. Práce s Riccardem je skvělá. Je to fajn chlap, který pracuje opravdu tvrdě, stejně jako já. Jasně, že se nám nepovede všechno v každém závodním víkendu, občas se na něčem neshodneme, ale to je úplně normální. V každém vztahu je potřeba překonávat nějaké překážky,“ vysvětloval Brit svůj pracovní vztah s inženýrem, jenž dřív pracoval například s Danielem Ricciardem, Carlosem Sainzem nebo Sebastianem Vettelem.
„Jsme v tom spolu, oba chceme vyhrát šampionát a oba tvrdě dřeme, abychom pomohli týmu. Takže řeči o výměně závodního inženýra jsou jen povyk zvnějšku, jemuž nevěnujeme pozornost. I kdyby ty zvěsti pokračovaly, nijak neovlivní to, čeho se tu snažíme dosáhnout.“
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.