Hlavní obsah

Ve Ferrari to skřípe. Sarkastický Hamilton posílal inženýry na čaj

Aktualizováno

Další nevraživé vysílačky ve Ferrari. Po naštvaných reakcích Lewise Hamiltona v úvodním závodě letošní sezony šampionátu formule 1 v Austrálii na jeho závodního inženýra téma trochu utichlo. V nedělní Velké ceně Miami se ale opět se zlostnými zprávami v průběhu závodu roztrhl pytel. Podle Hamiltona k nim došlo pod závodním tlakem, ale tvrdí, že ne všechno myslel vážně.

Foto: Peter Casey, Reuters

Lewis Hamilton v Miami

Článek

Závod pro Hamiltona nezačal slibně. Po nevydařené kvalifikaci startoval až z 12. místa a zvolil opačnou strategii obutí vozu oproti většině jezdců. Začal na tvrdé směsi pneumatik, kterou v boxech vyměnil za střední.

Právě po pit stopu, jejž absolvoval při aktivovaném virtuálním safety car, začal tlačit na pilu a prokousávat se pořadím vzhůru. Po několika kolech dojel týmového kolegu Charlese Leclerca a pilota Williamsu Carlose Sainze. Hamiltonovi se podařilo využít souboje těchto dvou jezdců a protáhnul se před Sainze.

V tu chvíli začal sedminásobný mistr světa tlačit na svou stáj, aby nařídila Leclercovi přenechat sedmou pozici Hamiltonovi. „Jenom si za ním ničím pneumatiky. To tady mám dojet celý závod? Tohle není dobrá týmová práce,“ stěžoval si do vysílačky.

Jeho závodní inženýr Riccardo Adami mu vyhověl, ale na vkus Hamiltona přišlo rozhodnutí pozdě. „To už jste si mohli dát pauzu na čaj, když už v tom jste,“ rýpnul si. Jeho stíhání šestého Antonelliho se ale nevyvíjelo podle představ, a stáj se tak rozhodla oba jezdce čtyři kola před koncem prohodit zpět.

Při následném hlášení, že Sainz je 1,4 sekundy za Hamiltonem, odvětil Brit další sarkastickou poznámkou: „Mám ho taky pustit před sebe?“

Z Hamiltonových reakcí byla znát frustrace, kterou sám jezdec potvrdil v cíli závodu. „Závod jsem si obecně užil. Nejsme s Charlesem tak rychlí, jak bychom chtěli, ale pocitově jsem měl lepší víkend než ty předchozí,“ připomněl Hamilton, že se mu od přestupu do italské stáje zatím příliš nedaří.

„Možná to tak z vnějšku nevypadá, ale nebylo tu snadné předjíždět. Start z dvanácté pozice tak byl pro mě těžký. Po výměně pneumatik jsem ale cítil, jak můj monopost ožil. Viděl jsem Mercedes před sebou a doufal jsem, že se dostanu na šesté místo, ale bohužel jsem za Charlesem ztratil spoustu času,“ litoval čtyřicetiletý pilot.

„Jsem si jistý, že jsem na to měl, ale rozhodnutí stáje přišlo příliš pozdě. Nemám žádný osobní problém s Charlesem ani s týmem, ale myslím, že jsme to mohli zvládnout lépe. Moje reakce do vysílačky tak pramenily z frustrace a ani nebyly všechny myšleny vážně. Byl to sarkasmus.“

„Pochopte, že jsme v autě pod obrovským tlakem, a ne vždycky pak reagujeme mile. Ani bych to nenazval vztekem, jen jsem chtěl stáj postrčit k rozhodnutí. Určitě jsem mohl říct i horší věci. S šéfem týmu Fredem Vasseurem jsme si to vyříkali a celkově na komunikaci musíme zapracovat,“ dodal Hamilton.

Pod tlakem ale není jen on. I jeho týmový kolega Leclerc zaostává za očekáváními. Celkově se zdá, že ve Ferrari nevázne jen komunikace, ale i vylepšení vozů. V aktuální sezoně se v šesti Velkých cenách jen jednou dostal pilot Ferrari na podium, Leclerc v Saúdské Arábii. Jinak zaznamenal největší úspěchy Hamilton ve sprintech. V Číně vyhrál a v Miami dojel třetí.

„Myslím, že se shodneme na tom, že dnes to nebyla neděle, ve kterou jsme doufali. Prostě jsme neměli rychlost a nedokázali zázrak. Kdyby šlo všechno ideálně, možná bychom se dostali před Antonelliho, ale tam by to končilo. Frustrující je už to, že bojuji jen o šesté místo a trápím se se svým vozem. To se pak projeví i ve vysílačce, která ale není vždy vypovídající,“ hodnotil situaci Leclerc.

„Věděl jsem, že je Lewis na měkčích pneumatikách, a chápu, že chtěl zkusit přitlačit a dostat se přede mě. Vlastně oceňuji to, že se snažil, sám bych udělal to samé a zkusil být na střední směsi agresivnější. Mezi námi s Lewisem není žádná zlá krev.“

Formule 1 2025

Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.