Článek
Norrisovi je často vyčítáno, že mu chybí, mírně řečeno, vítězná mentalita. Že je ke svým konkurentům leckdy až příliš hodný. V Singapuru ale ukázal, že umí přitvrdit. Start do nedělního závodu mu vyšel skvěle. Z pátého místa vjížděl už do první zatáčky po boku třetího Piastriho.
Ve třetí zatáčce se rozhodl útok na týmového kolegu dokončit. Jenže v jednu chvíli musel sešlápnout brzdu, aby neskončil v monopostu Verstappena, který jel před oběma McLareny. Poté Norris lehce strhl volant doprava a drcnul do Piastriho. Díky tomuto manévru stájového kolegu předjel a celé boxové zídce McLarenu přidělal vrásky na čele.
Looking back at *that* race start, from onboard and above! 🎥🚁#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/BkAT0Xaqh3
— Formula 1 (@F1) October 6, 2025
Piastri přišel o pozici a v celkovém zúčtování také o tři body v pořadí jezdců. A tak není divu, že byl v průběhu závodu značně frustrovaný. Slyšet to bylo především na jeho hlasu ve vysílačce. „Tak tohle nebylo moc týmové. Jsme v pohodě s tím, že mě Lando prostě odstrčil z cesty? Co bude dál?“ ptal se Piastri svého inženýra Toma Stallarda.
Jeho odpověď pilota na trati neuklidnila. Tým to řeší, dostal Piastri do ucha. O pár kol později ale Australanovi Stallard sdělil, že k žádné změně nedojde a že celý incident může Piastri s týmem probrat po závodě. Ředitelství závodu srážku vyhodnotilo jako závodní incident a k žádným penalizacím nepřistoupilo. To Piastriho namíchlo ještě víc.

Vyčerpaný Lando Norris si v Singapuru dojel pro třetí místo
„Omlouvám se, ale tohle není fér. Pokud se Lando musí vyhýbat jinému autu tím, že do mě nabourá, tak je to sakra špatný způsob,“ čertil se Australan do vysílačky. Incident ho poznamenal natolik, že se ze závodu prakticky vytratil, a to navzdory tomu, že nakonec dojel čtvrtý.
V cíli už 24letý závodník své nervy trochu uklidnil a v rozhovorech volil diplomatičtější tón. „Musím se podívat, co přesně se stalo. Hlavní je, že si rozhodně nepřejeme, aby se naše auta srážela,“ sdělil novinářům.
Jednalo se o další případ, kdy McLaren doplatil na místy až přehnanou férovost k oběma pilotům. Za celou sezonu britská stáj neurčila jasnou jedničku a v tuto chvíli může jen těžko někoho upřednostnit. Šéf stáje Andrea Stella slíbil po závodě podrobnou analýzu s tím, že chce nadále uplatňovat základní princip. Tedy nechat oba jezdce závodit, aby o svém osudu v poháru jezdců rozhodli sami.

Oscar Piastri (vlevo) při komunikaci se svým inženýrem Tomem Stallardem
„Vítězství v poháru konstruktérů a boj o titul mistra světa jsou dvě věci a každá z nich jde svou cestou. Vnitřní soutěž v rámci šampionátu pilotů se řídí určitými zásadami,“ uvedl Stella. „Je v zájmu týmu zajistit, aby mezi našimi dvěma jezdci panovala spravedlivá soutěž. Aby mohli usilovat o splnění svých ambicí a aby se naše závodění neslo ve znamení sportovního ducha,“ dodal italský inženýr.
Aby strategie McLaren nakonec nemrzela, protože bez šance na titul není ani úřadující šampion Max Verstappen na Red Bullu. V Singapuru svou ztrátu zase o něco ztenčil. Ze ztráty ukrojil dalších šest bodů a na vedoucího Piastriho jich ztrácí 63. Poslední závody však ukázaly, že na tratích je teď rychlejší.