Hlavní obsah

Red Bull má rekord. V Maďarsku zase vládl Verstappen, vítěznou trofej mu soupeř rozbil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Nadvláda Maxe Verstappena a stáje Red Bull nad světem formule 1 nekončí. Nizozemský pilot suverénně vyhrál i Velkou cenu Maďarska, na čele šampionátu má téměř nedostižný náskok 110 bodů a rakouskému týmu zařídil rekordní dvanáctou výhru v řadě, což se žádné jiné stájí ve více než 70leté historii F1 nepovedlo. Lewis Hamilton, který na Hungaroringu startoval z první příčky, ztratil výhodnou pozici hned v úvodní zatáčce. Kromě Verstappena se před něj dostalo i duo z McLarenu – Lando Norris a Oscar Piastri, později také Sergio Pérez. Ten skončil třetí, Norris druhý.

Foto: Red Bull Content Pool

Max Verstappen na pódiu v Maďarsku s rozbitou vítěznou trofejí.

Článek
Fotogalerie

Projel první zatáčkou a pak se jen do týmové vysílačky omlouval: „Sorry, chlapci." Lewis Hamilton dobře věděl, že po zpackaném startu, kdy se přes něho posunulo trio konkurentů, jen těžko ukončí své rok a půl dlouhé čekání na vítězství. A byť ho inženýři chlácholili, že závod je ještě dlouhý, tak ona trojice svištěla kupředu, a on byl odsouzen k umístění mimo stupně vítězů. Skončil čtvrtý, když alespoň Piastrimu předjetí v závěru vrátil.

„Měl jsem dobrý start a jakmile jsem byl na vnitřní straně, věděl jsem, že ten souboj bude můj. Pak už to byl můj závod. A rekord? Pro tým je to úžasné číslo," řekl Verstappen, který sám vyhrál posedmé za sebou a dvě další výhry ho dělí od vyrovnání rekordu Sebastiana Vettela z roku 2013.

Že Verstappen jezdí vlastní ligu, přiznal po závodě také Norris. „Max je neskutečně rychlý, nedělá chyby. Je někde jinde a my ho nestíháme."

A tak s trochou nadsázkou jedinou možností, jak Verstappena připravit o vítěznou trofej, je mu ji rozbít. To se křepčícímu Norrisovi při oslavách na pódiu skutečně nechtěně podařilo.

"Velmi se omlouváme," napsali na sociální síti představitelé McLarenu. Zástupci Red Bullu poté komentovali incident slovy: "Potřebujeme nějaké lepidlo."

Norris se poté hájil, že nešlo o jeho chybu. "Nejsem si jistý, co se stalo. Max ji umístil až moc blízko k okraji a asi spadla. Není to můj problém. Je to jeho problém," podotkl britský pilot.

To si nenechal líbit ani Verstappen, který se při setkání před mikrofony Sky Sports ohradil. "Říkáš, že to byla moje chyba? Dal jsem ti žlutou kartu. Dávám ti červenou," řekl v dobrém rozmaru.

Foto: Red Bull Content Pool

Rozbitá vítězná trofej Maxe Verstappena po Velké ceně Maďarska.

Jinak se popravdě vyjma strkanice v úvodní zákrutě, kterou odneslo duo z Alpine, Ocon a Gasly, nic moc rajcovního obzvlášť v první polovině závodu nedělo. Monoposty šlapaly jako hodinky, a tak jediným vzruchem byla výměna pozic týmových parťáků z McLarenu, když se v té době třetí Norris díky dřívější zastávce v boxech dostal před druhého Piastriho. Nutno dodat, že Norris tomu šel naproti, neboť v této fázi sázel jedno nejrychlejší kolo za druhým.

Později pak Piastri ztratil i třetí příčku, když se přes něj po tvrdém souboji dostal Pérez. Mexičan následně ve velkém ukrajoval náskok Norrise, sice se na něj nedotáhl, ale po bídné kvalifikaci viditelně nedělní závod zvládl s bravurou a nejspíš alespoň na čas uhasí spekulace o jeho propuštění z Red Bullu.

Nyní se ansámbl F1 přesouvá do Belgie, kde se závodí už příští víkend.

Velká cena Maďarska, závod mistrovství světa vozů formule 1 v Budapešti:
1. Verstappen (Niz./Red Bull) 1:38:08,634
2. Norris (Brit./McLaren) -33,731
3. Pérez (Mex./Red Bull) -37,603
4. Hamilton (Brit./Mercedes) -39,134
5. Piastri (Austr./McLaren) -1:02,572
6. Russell (Brit./Mercedes) -1:05,825
Nejrychlejší kolo:
Verstappen.
Průběžné pořadí MS (po 11 z 22 závodů):
1. Verstappen 281
2. Pérez 171
3. Alonso (Šp./Aston Martin) 139
4. Hamilton 133
5. Russell 90
6. Sainz (Šp./Ferrari) 87
Pohár konstruktérů:
1. Red Bull 452
2. Mercedes 223
3. Aston Martin 184
4. Ferrari 167
5. McLaren 87
6. Alpine 47
7. Williams 11
8. Haas 11
9. Alfa Romeo 9
10. Alpha Tauri 2

Reklama