Článek
Jeho víkend přitom začal dobře. V sobotní kvalifikaci si Russell vyjel start ze třetího místa za lídrem šampionátu Piastrim a úřadujícím mistrem světa Verstappenem. Ve třetí části kvalifikace se Mercedes rozhodl vyslat Russella na trať na středně tvrdých pneumatikách a risk vyšel.
Jenže v neděli přišly problémy. Russell už od zaváděcího kola pozoroval na svém monopostu něco zvláštního. Hlásil týmu, že se mu zdá, že se zadní náprava pohybuje, i když jede rovně. Tým ale žádné poškození nezjistil.
V desátém kole Brita ve službách Mercedesu předjel jeho krajan Lando Norris z McLarenu a tím začal propad Russella pořadím. Nepomohla mu ani zastávka v boxech, po níž se vrátil na trať mimo bodované pozice. S pomocí virtuálního safety caru a následného výjezdu bezpečnostního vozidla se vrátil na sedmou pozici, která mu zajistila 6 bodů do šampionátu jezdců.
Není to poprvé v letošním roce, kdy se německá stáj závodem protrápila, jen ne v takovém měřítku. Russell po závodě zdůraznil, že se mu s týmovým kolegou daří v chladnějším počasí. Jenže jakmile je horko, s monoposty se trápí.
„Bylo to zvláštní. Problém s vozem jsem hlásil už před začátkem závodu, ale tým nic nezjistil. Můj špatný pocit pak pokračoval dalších 60 kol,“ vysvětloval v cíli Russell.
„Neměli jsme vůbec rychlost, nedostali se do tempa. Když je teplo, jsme na tom špatně. Daří se nám v chladnějších podmínkách. Stejný problém jsme měli i loni a přenesli jsme ho do letoška,“ postěžoval si.
„Zdálo se mi, že se zadní kola hýbou, ale nebylo to vidět a ani v datech se to neukázalo. Já jen vím, že i když jsem se snažil jet rovně, auto se hýbalo a pneumatiky se přehřívaly. Musí v tom být nějaký základní problém. Přehřívají se nám buď přední, nebo zadní kola, je to jinak okruh od okruhu. Není to poprvé, kdy se nám to stalo, ale prvně měli všichni naši rivalové slušný závod,“ postěžoval si 27letý pilot.
„Každý tým si někdy vybere závod, kdy se mu absolutně nedaří, a pro nás byl tento prvním takovým v letošním roce. Red Bull takový měl v Bahrajnu. Je jasné, že nebudeme na pódiu v každém závodě a taková je realita F1. V kalendáři jsou různé druhy tratí, různé směsi pneumatik a teploty, ale nehledám si výmluvy. Prostě jsme dnes nebyli konkurenceschopní. Za sedmé místo můžeme být nakonec rádi.“
Russellův týmový kolega Antonelli závod před domácími fanoušky ani nedokončil. Přestala mu fungovat pohonná jednotka a 18letý nováček ze závodu odstoupil.
„Už dvě kola po konci virtuálního safety caru začaly potíže s plynovým pedálem. Bohužel pak úplně přestal fungovat. Ztrácel jsem výkon a senzory reagovaly, jako by se zbláznily. Je to škoda, ale takové věci se někdy prostě stanou a věřím, že bez poruchy bych měl dobré tempo,“ přiblížil po závodě Antonelli.
„Byl to emocionálně, psychicky velmi náročný víkend. Užíval jsem si všechnu podporu, které se mi tady dostalo, i přesto, že se mi nedařilo, ale také jsem se cítil pod tlakem. Hodně jsem se toho naučil a spoustu věcí si z tohoto víkendu vezmu do dalších závodů,“ hodnotil podporu domácího publika mladý Ital.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.