Článek
Závod v Imole nabídl spoustu předjížděcích manévrů, různé strategie stájí, dvě selhání pohonných jednotek a do všeho hodil vidle výjezd safety caru.
Pro vítězství si bez větších potíží dojel úřadující mistr světa Verstappen z Red Bullu. Startoval z druhé pozice, ale už během prvního kola se dostal před Piastriho. Dobře odstartoval i třetí Russell a vypadalo to, že pilot Red Bullu bude horko těžko hájit druhé místo, ale z vnějšku zaútočil na lídra šampionátu a ten nezvládl zareagovat. Následně se nenechal rozhodit ani strategickými kroky ostatních a předčasnými výměnami pneumatik.
That Max Verstappen move from onboard 😮💨
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
The reigning champ gets a DREAM start at Imola!#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/zvIUuqXXxA
O pozici ho nepřipravil ani virtuální safety car a pozdější výjezd fyzického safety caru, který smazal rozestupy na trati, ale zase umožnil výměnu pneumatik bez většího rizika ztráty pozice.
„Start jako takový jsem neměl dobrý, ale udržel jsem se na vnější straně trati a zkusil zaútočit. To se podařilo. Celkově jsem dnes měl skvělý pocit z auta. Měl jsem rychlost, dobře jsem se staral o pneumatiky a virtuální safety car mi pomohl s načasováním zastávky v boxech. Druhý safety car přišel trochu nevhod, ale i ten jsem zvládl a musím pochválit tým za zastávky v boxech a zvládnutí celé Velké ceny,“ radoval se v cíli ze svého čtvrtého vítězství v Imole v řadě Verstappen.
Piastri byl jedním z pilotů, kteří krátce po desátém kole závodu zajeli k prvnímu pit stopu. Všechno vyprovokoval Charles Leclerc z Ferrari a společně s dalšími piloty startujícími na střední směsi pneumatik se lídr šampionátu nechal strhnout. Po návratu na trať předjížděl jednoho soupeře za druhým a probojoval se zpět na 4. místo.
„Pro mě je výsledek zklamání a budeme mít v týmu hodně věcí, na něž se podíváme. Nicméně gratuluji Maxovi. Nejenže mě skvěle předjel, ale měl dnes dobré závodní tempo,“ ocenil Piastri v rozhovoru po závodě.
Jeho týmového kolegu Landa Norrise zastihl virtuální safety car v nejhorší možné chvíli. Oconova pohonná jednotka totiž vypověděla službu bezprostředně po Norrisově první zastávce v boxech. Tou dobou byl Norris na druhém místě.
„Byl to dlouhý závod, ve kterém bylo těžké předjíždět. Max ho zvládl skvěle a prostě na nás dnes byl moc rychlý. Aspoň jsem na konci předjel Oscara, což je vždycky vypjaté, ale zábavné,“ shrnul Norris, kterému se podařilo po chaosu s přezouváním a safety cary dostat v posledních momentech závodu zpět na druhé místo před týmového kolegu.
Ocon nebyl jediným pilotem, který závod nedokončil. Stejná potíž s motorem postihla i mercedes domácího Andrey Kimiho Antonelliho. Po jeho odstavení vozu vyjel safety car a rozestupy se smazaly.
Po zoufalé kvalifikaci si náladu spravili piloti domácího Ferrari. Charles Leclerc a Lewis Hamilton shodně skončili v Q2 a startovali až z 11. a 12. místa. Dobře zvolenou strategií, a i s trochou štěstí v načasování safety caru, se ale dostali na 4. a 6. pozici.
Albon chasing down Leclerc for fourth...
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
It nearly ends in tears as he slips back to sixth behind Hamilton!#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/fHwNj0Ez2z
Leclerc dokonce útočil i na lepší umístění, ale při obraně pozice před Alexem Albonem z Williamsu vytlačil svého soupeře z trati, a i když tím pomohl Hamiltonovi, přenechal následně Albonovi své páté místo, aby nedostal penalizaci.
Po ošklivé bouračce v kvalifikaci a startu z boxů si pro desáté místo a jeden bod do šampionátu dojel druhý pilot Red Bullu Júki Cunoda. Jen další důvod pro radost v rakouské stáji.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.
Velká cena Emilia Romagna, závod mistrovství světa vozů formule 1 v Imole: |
---|
1. Verstappen (Niz./Red Bull) |
2. Norris (Brit./McLaren) -6,109 |
3. Piastri (Austr./McLaren) - 12,956 |
4. Hamilton (Brit./Ferrari) -14,366 |
5. Albon (Thaj./Williams) -17,945 |
6. Leclerc (Mon./Ferrari) -20,774 |
7. Russell (Brit./Mercedes) -22,034 |
8. Sainz (Šp./Williams) -22,898 |
9. Hadjar (Fr./Racing Bulls) -23,586 |
10. Cunoda (Jap./Red Bull) -26,446 |
11. Alonso (Šp./Aston Martin) -27,250 |
12. Hülkenberg (Něm./Sauber) -30,296 |
13. Gasly (Fr./Alpine) -31,424 |
14. Lawson (N.Zél./Racing Bulls) -32,511 |
15. Stroll (Kan./Aston Martin) -32,993 |
16. Colapinto (Arg./Alpine) -33,411 |
17. Bearman (Brit./Haas) -33,808 |
18. Bortoleto (Bra./Sauber) -38,572 |
Antonelli (It./Mercedes) DNF |
Ocon (Fr./Haas) DNF |
Průběžné pořadí MS (po 7 z 24 závodů): |
---|
1. Piastri 146 |
2. Norris 133 |
3. Verstappen 124 |
4. Russell 99 |
5. Leclerc 61 |
6. Hamilton 53 |
7. Antonelli 48 |
8. Albon 40 |
9. Ocon 14 |
10. Stroll 14 |
11. Sainz 11 |
12. Cunoda 10 |
13. Gasly 7 |
14. Hadjar 7 |
15. Hülkenberg 6 |
16. Bearman 6 |
Pohár konstruktérů: |
1. McLaren 279 |
2. Mercedes 147 |
3. Red Bull 131 |
4. Ferrari 114 |
5. Williams 51 |
6. Haas 20 |
7. Aston Martin 14 |
8. Racing Bulls 10 |
9. Alpine 7 |
10. Sauber 6 |