Hlavní obsah

Změna vedení okamžitý efekt nepřinesla, v Red Bullu stále boduje jen jeden vůz

Nové vedení, stejné problémy. Stáj formule 1 Red Bull po Velké ceně Británie propustila dlouholetého šéfa stáje Christiana Hornera. Na jeho místo přišel ze sesterské stáje Racing Bulls Laurent Mekies. Jeho první závodní víkend ve funkci začal slibně, ale závod dopadl stejně jako ty předchozí.

Foto: Manon Cruz, Reuters

Max Verstappen ve Velké ceně Belgie

Článek

Rakouská stáj zahájila víkend úspěšným sprintem. Ten v sobotu vyhrál Max Verstappen a když později oba piloti dosáhli poslední fáze kvalifikace na nedělní závod, vypadalo to, že změna vedení byla přesně tou jiskrou, která byla potřeba.

Jenže přišla neděle a leccos se změnilo. Především počasí, v Belgii se rozpršelo a kvůli tomu byl posunut start hlavního závodu o 80 minut. Následně přišly i komplikace na trati. Verstappen startoval čtvrtý, ale přes veškerou snahu se nedokázal dostat před třetího Leclerca. Po závodě si stěžoval na ředitelství. Podle pilota mohl závod začít na čas.

„Je to škoda. Chápu, že jsou opatrní kvůli minulému závodu, ale nedávalo to smysl. To už je lepší říct, že počkáme, až bude úplně sucho a začneme všichni na suchých pneumatikách. Tohle pro mě není závodění v mokru,“ postěžoval si Verstappen.

Problémy měl i Júki Cunoda. Japonec se dlouhodobě trápí v porovnání s týmovým kolegou. Od svého příchodu dokázal získat pouhých 7 bodů za 11 závodů.

V Belgii se ze sedmého místa na startu (Cunodovo nejlepší kvalifikační umístění v Red Bullu) propadl až na třináctou pozici. Problémem podle něj byla chyba v komunikaci s týmem, kvůli níž propásl ideální čas na výměnu pneumatik na směs do suchého prostředí.

„Je to frustrující. Začalo to špatnou komunikací před zastávkou v boxech. Zavolali mě ve chvíli, kdy jsem projel kolem nájezdu do boxové uličky. Už jsem s tím nemohl nic dělat. Celé kolo jsem se pak trápil na mokrých pneumatikách, i když ostatní už měli suché, na kterých byli rychlejší,“ stěžoval si Cunoda. Situace byla o to bolestivější, že okruh ve Spa je se sedmi kilometry nejdelší v kalendáři F1. Jedno kolo na špatných pneumatikách se tak zdá jako věčnost.

„Propásl jsem ideální šanci na přezutí a pak už jsem jen mohl sledovat, jak ztrácím jednu pozici za druhou. Na trať jsem se vrátil za Gaslym a za ním jsem uvízl. Snažil jsem se předjíždět, ale neměl jsem dostatečnou rychlost na dlouhých rovinkách, a pak už jsem měl moc opotřebované pneumatiky,“ vysvětloval Cunoda.

Red Bull tak zůstává na čtvrté pozici v Poháru konstruktérů se 192 body. Z nich získal 185 Verstappen a zdá se, že ani nový šéf stáje nic nezmění na prokletí druhé sedačky Red Bullu. Alespoň ne okamžitě. Další příležitost k nápravě bude mít celá rakouská stáj už v neděli v Maďarsku.

Formule 1 2025

Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.