Článek
Má skutečně nabitý program. Minulý víkend závodil v italském Mugellu, ještě ve středu testoval na novém okruhu v Maďarsku a ve čtvrtek už byl v Nizozemí na dalším podniku světového šampionátu.
„Jen nám v Assenu teď počasí moc nepřeje, takže doufám, že se trochu vyčasí a víkend rozjedu minimálně takovým stylem jako ten minulý,“ říká Salač, který v Itálii vyhrál první trénink, ale po pádu v kvalifikaci skončil dvanáctý.
Nicméně aktuálně jediný český zástupce ve světovém šampionátu mluví s novináři sebevědomě, pozitivně. „Cítím se dobře a myslím si, že formu, kterou teď mám, jsem v životě v kariéře neměl. Cítím se silný, sebevědomý, a i co se nastavení motocyklu týče, tak jsme přišli na věci, které nám na začátku sezony chyběly. To jsou poslední krůčky, které nám zbývají k tomu, abychom se postavili na pódiové umístění. Každým výjezdem z boxů jsme blíže a blíže.“
Salač se zatím na stupních vítězů objevil čtyřikrát, třikrát to bylo ve třídě Moto2, kde se mezi nejlepší trojici probije vždy jednou za sezonu. Letos se to ještě nepodařilo, a tak věří, že nejpozději Brno za tři týdny by to mohlo změnit.
„Jaké mám ambice? Už takhle na sebe budu mít velký tlak. Co ale poslouchám od okolí a jak moje výsledky začínají být lepší a lepší, tak spousta lidí začíná pomýšlet i na pódiové umístění, což by v Brně bylo krásné. Udělám všechno pro to, aby se to stalo skutečností. Bylo by to nejen splnění mého dětského snu, ale určitě by to bylo skvělé i pro české fanoušky, kterých věřím, že přijede hodně. Trať mi tam sedí,“ vypráví.
„Chci si to hlavně užít. Brno se do mistrovství světa vrací po dlouhé době a já jsem tam s diváky závodil naposledy v roce 2019, kdy jsem byl ještě v uvozovkách malý kluk a moc jsem si neuvědomoval, do čeho jdu,“ vzpomíná Salač.
Před pár týdny okusil český závodník na Masarykově okruhu na tréninkové motorce nový asfalt, který byl položen kvůli návratu MotoGP. Příští týden tu pak na té závodní bude i oficiálně testovat.
„Asfalt v Brně je něco neuvěřitelného. Opravdu se jim to povedlo. Když to porovnám s Maďarskem, kde taky dělali nový povrch, tak tam se jim drolí. A to v Brně není. Hrboly, které tam dříve byly, už nejsou. Trať je hladká jako máslo, takže věřím, že se to bude všem jezdcům líbit. Podobá se to Kataru, kde je jeden z nejlepších asfaltů v celém seriálu.“
A zmíněné testy by Salače zase měly o něco posunout dopředu. „Jeden testovací den, na kterém můžete odjet až sto kol, nás posune vpřed v nastavení motorky. Od doby, kdy se v Brně jezdilo, se posunuly i motorky, takže nastavení bude jiné. Máme jiné pneumatiky, asfalt je jiný.“