Na 28. ročník Rallye Dakar Loprais Tatra Team nové vozidlo s interním označením Tatra Dakar 2006, které absolvovalo koncem listopadu závěrečné testování v písečném prostoru Senice na Slovensku, kde se finálně prověřilo nové nastavení tlumičů, uchycení dorazů a nové nádstavby. Nový kamión doznal významných změn zejména v oblasti tlumení a zlepšil se rovněž poměr rozložení vah, díky kterému se vozidlo chová progresivněji.
Původní předpoklad účasti dvou ostrých vozidel v soutěži z časových a kapacitních důvodů tým změnil na kvalitní přípravu jednoho vozidla s posádkou Karel Loprais, Petr Gilar a nově na postu navigátora Aleš Loprais. Šestinásobný vítěz Rallye Dakar Karel Loprais se postaví na start soutěže již podevatenácté. Novinkou nastávajícího ročníku je i týmová spolupráce českých posádek Loprais Tatra Teamu a Czech Orlen Teamu Martina Macíka. Týmy budou mít společné servisní zázemí, mechaniky a bivak.
| Složení posádek obou týmů |
| LOPRAIS TATRA TEAM |
| Soutěžní vozidlo: TATRA DAKAR 2006, 4x4 |
| Karel Loprais - řidič |
| Petr Gilar - mechanik |
| Aleš Loprais - navigátor |
| Týmové stránky: www.loprais.cz |
| CZECH ORLEN TEAM |
| Soutěžní vozidlo: LIAZ 111.154 Dakar 4x4 |
| Martin Macík - řidič |
| Ladislav Fajtl - navigátor, mechanik |
| Doprovodné vozidlo: TATRA T 815, 6x6 |
| Martin Kahánek - řidič, mechanik |
| Josef Kalina - team manager |
| Jiří Čáp - mechanik |
| Karel Loprais |
| Narozen 4. března 1949. Bývalý zkušební řidič Tatry Kopřivnice se poprvé zúčastnil Rallye Paříž - Dakar v roce 1986. Od té doby se na africké pisty a do písčitých dun pravidelně vrací a vždy patří k největším favoritům kategorie kamiónů. Se šesti triumfy je nejúspěšnějším účastníkem v historii mezi kamionisty a druhým nejúspěšnějším absolutně! |
| Úspěchy na Rallye Dakar |
| Zlato (6x) |
| 1988 | Karel Loprais / Radek Stachura / Tomáš Mück (Tatra) |
| 1994 | Karel Loprais / Radek Stachura / Josef Kalina (Tatra) |
| 1995 | Karel Loprais / Radek Stachura / Tomáš Tomeček (Tatra) |
| 1998 | Karel Loprais / Radek Stachura / Jan Čermák (Tatra) |
| 1999 | Karel Loprais / Radek Stachura / Josef Kalina (Tatra) |
| 2001 | Karel Loprais / Petr Hamerla / Josef Kalina (Tatra) |
| Stříbro (4x) |
| 1987 | Karel Loprais / Radek Stachura / Jaroslav Krpec (Tatra) |
| 1996 | Karel Loprais / Radek Stachura / Tomáš Tomeček (Tatra) |
| 2000 | Karel Loprais / Radek Stachura / Petr Gilar (Tatra) |
| 2002 | Karel Loprais / Petr Hamerla / Josef Kalina (Tatra) |
| Bronz (1x) |
| 1992 | Karel Loprais / Radek Stachura / Josef Kalina (Tatra) |
| Další info |
| Jakým autem jezdí? |
| Škoda Octavia 1.9 TDI 4x4 |
| Vysněný vůz? |
| Ten už mám, jinak TATRA T 70A |
| Co nemá rád? |
| Nedochvilnost |
| Co má nejradši? |
| Tatarský bifteček! |
| Petr Gilar |
| Narozen 24. 7. 1964 v Novém Jičíně, ženatý. Mechanik ostrého vozidla, 9x účast na Dakaru, 2x Dubai Desert Chalenge. Úspěšně prodělal malárii na Dakaru v roce 1997. Zkušební řidič Terex Tatra. |
| Další info |
| Čím jezdí? |
| Maluch |
| Vysněný vůz? |
| Jakékoliv auto nad 500 HP, 4x4 |
| Co nemá rád? |
| Lumpárny |
| Co má nejradši? |
| Vepřo-knedlo-zelo |
| Aleš Loprais |
| Narozen 10. 1. 1980 v Olomouci, svobodný. Nejmladší člen týmu, nově na postu navigátora. Team manager Dubai Desert Challenge 2000. |
| Další info |
| Čím jezdí? |
| Audi S4 |
| Vysněný vůz? |
| RS4, RS6, M5, Carrera Turbo |
| Co nemá rád? |
| Vybitý mobil a týrání zvířat |
| Co má nejradši? |
| Supr jídlo, skvělé víno a holky s jiskrou v oku. |
| Technické parametry vozidla TATRA DAKAR 2006 |
| T 815 - 2 ZO R 45 12.400 4x4.1 |
| Motor:BF8M 1015C vodou chlazený,přeplňovaný, KHD DEUTZ |
| Zdvihový objem: 15 874 ccm |
| Čistý výkon motoru: 515 kW/2100 |
| Čistý kroutící moment: 2650 Nm/1200 |
| Převodovka: 10 TS 210, mechanická, desetistupňová |
| Přídavná převodovka: 2.30 TRK 1,3/2,1 dvoustupňová |
| Pneu: Michelin 14 R 20 |
| Tlumiče: Fox |
| Délka vozu: 6320 mm |
| Šírka vozu: 2500 mm |
| Výška vozu: 3450 mm |
| Rozvor: 4090 mm |
| Maximální hmotnost vozu: 10 500 kg |
| Objem palivových nádrží: 960 l |
| Max rychlost: 155 km/hod |
| Spotřeba: V terénu nespecifikována, na dálnici 28 l |