Článek
Evans byl v čele rallye od první z celkových devíti rychlostních zkoušek, které kvůli nedostatku sněhu a nepřízni počasí zbyly z původních 19 testů v itineráři. V závěrečném dnu se nakonec jela jen jedna erzeta, hodnocená jako power stage: Evans si v ní šestým časem vedení pohlídal, byť na něj nezbyly bonusové body.
Triumf přidal k prvenství v Britské rallye z roku 2017, kde zvítězil s fordem, s nímž jezdil do loňska. "Skvělý pocit. Myslím, že jsem do nového týmu dobře zapadl, moc mi pomohli," konstatoval vítězný Velšan.
Druhý skončil obhájce prvenství a úřadující mistr světa Ott Tänak z Estonska, který získal s hyundai první body do MS po těžké havárii v Monte Carlu. Díky nejrychlejšímu času v závěrečné zkoušce vyhrál přetahovanou o třetí místo devatenáctiletý finský jezdec Kalle Rovanperä před šestinásobným mistrem světa Sébastienem Ogierem z Francie.
Po sobotě měl v bitvě týmových kolegů z Toyoty navrch o půl sekundy Ogier, finský teenager si ale pro pět bonusových bodů dojel v čase o 3,9 sekundy rychlejším a zkušenějšího týmového kolegu předstihl. "Jel jsem na konci, co to šlo. Mám obrovskou radost, ale taky vím, že ještě potřebuju spoustu času se učit," řekl po prvním pódiovém umístění v kariéře Rovanperä, bývalý jezdec Škody Motorsport.
Český pilot Filip Mareš s fabií obsadil při premiérovém startu v MS dvacáté místo a skončil šestý v kategorii WRC3.
Švédská rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích - konečné pořadí: |
---|
1. Evans, Martin (Brit./Toyota Yaris) 1:11:43,1 |
2. Tänak, Järveoja (Est./Hyundai i20) -12,7 |
3. Rovanperä, Halttunen (Fin./Toyota Yaris) -20,2 |
4. Ogier, Ingrassia (Fr./Toyota Yaris) -23,6 |
5. Lappi, Ferm (Fin./Ford Fiesta) -32,4 |
6. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) -33,8 |
...20. Mareš, Hloušek (ČR/Škoda Fabia) -7:44,9. |
Průběžné pořadí (po 2 z 13 závodů): |
1. Evans 42 |
2. Neuville 42 |
3. Ogier 22 |
4. Rovanperä 30 |
5. Lappi 24 |
6. Tänak 20 |
Pořadí týmů |
1. Toyota 73 |
2. Hyundai 63 |
3. Ford 40 |