Hlavní obsah

Kamion má obrovský potenciál, těší Koloce. Pár dní po Dakaru začne Buggyra stavět nový speciál

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pouštní dobrodružství pro letošek skončilo. Je čas složit účty a hned se pustit do příprav na příští ročník. „Podle mě to byl určitě nejnáročnější Dakar v Saúdské Arábii. A řekl bych, že byl náročnější než ten v Jižní Americe,“ hodnotí Martin Koloc, šéf týmu Buggyra ZM Racing, právě skončený 46. ročník Rallye Dakar.

Pár dní po Dakaru začne Buggyra stavět nový závodní speciál. Tatra Evo3 má obrovský potenciál, těší šéfa týmu Martina KoloceVideo: Sport.cz, Buggyra Racing

 
Článek

Smeká čepici před každým, kdo Dakar vůbec dojel a potažmo dosáhl dobrého výsledku. „Letošní rok oddělil jezdce, kteří se tomuto sportu věnují celoročně, od těch, kteří jezdí více méně jenom Dakar,“ poukazuje boss Buggyry.

Premiéra Tatry Buggyry EVO3 splnila jeho očekávání. Vůz pilotovaný Pascalem de Baarem, který na poslední chvíli nahradil zraněného Martina Šoltyse, absolvoval celý Dakar. Tím byla úspěšně završena první fáze vývoje nového speciálu.

„Pascal přesně splnil, co jsme od něj očekávali. Máme 6000 kilometrů dat, víme, co je na autě potřeba zlepšit. Zásadní koncept EVO3 je výborný. Budeme se zabývat hlavně optimalizací chlazení. Objevily se nějaké navigační chyby, ale letošní výsledek nebyl zvlášť důležitý. Pro nás jsou důležité poznatky z trati,“ líčí Martin Koloc.

Kamion Buggyry dojížděl předposlední etapu Dakaru bez předního skla. Posádka Nizozemce de Baara poznala místní přírodu opravdu zblízkaVideo: Buggyra Racing

Letošní start na Dakaru byl jen začátkem náročné cesty vývoje kamionu, který má jasný cíl - zařadit se mezi špičku závodního pole trucků.

„Víme, že jsme na správné cestě. Už za 14 dní spouštíme stavbu upgradovaného speciálu pro Dakar 2025. Víme, co je na autě potřeba udělat trochu jinak. Ale zásadní koncept je v pořádku a ve voze vidíme obrovský potenciál. Kdo s ním pojede, zatím nevím. Jestli Martin Šoltys pojede příští rok s tímhle autem, nebo s novým, se ještě dohodneme,“ avizuje Koloc.

Za Buggyru letos na Dakaru startovali také obě Tatry Phoenix. Zkušeného Jaroslava Valtra doplnil úplný nováček Daniel Stiblík.

„Mechanici odvedli fantastickou práci u všech aut. Kluci si zaslouží ohromný obdiv,“ děkuje Koloc celému týmu.

Aliyyah má ohromnou sílu. Dakar jela v bolestech, s krvácející nohou, chválí svoji dceru Martin Koloc a smeká před Martinem Prokopem Video: Sport.cz, Buggyra Racing

Teprve 19letá Aliyyah Kolocová závodila v elitní třídě automobilů Ultimate. Mezi hvězdami se neztratila.

„Je to nejvyšší kategorie, ve které jedou automobilky. Je tam 32 plně profesionálních jezdců, další skoro dvě desítky poloprofesionálních pilotů, kteří za sebou mají už několik Dakarů. Nepředstavitelná konkurence, něco jako hrát světový tenis v první padesátce,“ srovnává hrdý otec.

Dosažený výsledek mladé závodnice při jejím prvním startu v kategorii Ultimate považuje Koloc za skvělý.

„Aliyyah skončila 25. celkově a drží si 12. místo v mistrovství světa, kde za sebou nechala velká jména. K tomu není moc co dodat. V Čechách jsme zhýčkaní tím, že kamiony historicky jezdí na prvním až desátém místě. Kdo je za desítkou, toho lidé vnímají tak, že na Dakaru nemá co dělat. Ale to je měřítko v kamionech. Třída Ultimate je naprosto někde jinde. A mně nedá než smeknout čepici před Martinem Prokopem, který v téhle třídě letos obstál jako netovární jezdec s fantasticky připraveným autem a bezvadně fungujícím týmem,“ chválí Koloc českého jezdce, který se před Dakarem připravoval v dunách také s Aliyyah.

Pro Kolocovou přitom sezona teprve začala. Za čtrnáct dní pojede na Rallye Hail v rámci šampionátu Středního východu. Mladá závodnice by měla jet i celý zbytek mistrovství světa, které odstartovalo právě Dakarem.

Reklama

Související témata: