Hlavní obsah

Kopecký má v boji o titul o soupeře míň, týmový parťák Hänninen boural

Počet adeptů na mistrovský titul v seriálu Intercontinental Rallye Challenge se zúžil. Loňský šampión Juho Hänninen totiž se svou škodovkou hned v první páteční erzetě Kyperské rallye, která letošní ročník IRC uzavírá, havaroval a jeho šance na obhajobu se rozplynuly. Po čtvrté rychlostní zkoušce vede Nor Andreas Mikkelsen, Kopecký je třetí se ztrátou téměř 40 sekund.

Foto: skoda-auto.cz

Juho Hänninen s vozem Škoda Fabia S2000

Článek

Hänninen vylétl z tratě hned na začátku více jak 24kilometrového měřeného úseku, obrátil vůz přes střechu a nedokázal se již vrátit a pokračovat. „Vyletěl ve druhé zatáčce. Musel skončit, neměl šanci vrátit se na silnici,“ informoval Belgičan Thierry Neuville, který se svým peugeotem startoval do erzety za finským jezdcem.

Kyperská rallye má prakticky stejný poměr asfaltových a šotolinových pasáží a Hänninenovi se stala osudnou asfaltová pasáž, na níž neměly šotolinové gumy patřičnou přilnavost. "Byla to hloupá chyba, byl jsem ohledně přilnavosti až příliš optimistický. Jeli jsme moc rychle, vůz se dostal do příkopu a přetočil se na střechu. Nebyla naděje dojet do servisu. Zkusíme dát auto dohromady a vrátit se zítra na start," zadoufal Hänninen.

V případě pokračování finský pilot vstoupí do závěrečné etapy s výrazným mankem a v boji o titul tak prakticky zůstali vedle Kopeckého ještě další dva jezdci za volantem Škody Belgičan Freddy Loix s Andreasem Mikkelsenem a Neuville, který figuroval po třetí rychlostní vložce v čele průběžného pořadí.

Neuville zdržel Kopeckého 

Hned v následující erzetě se ale začala rozplývat i naděje Neuvilla. Belgický jezdec měl defekt a následně problémy s alternátorem, ztratil téměř tři minuty a pustil zpátky do čela soutěže Mikkelsena. Z první etapy poté odstoupil a v sobotu se vrátí na start s pětiminutovou penalizací za neodjetou erzetu, která odpoledne uzavírá páteční program rallye.

S pomalejším vozem navíc Neuville zdržel Kopeckého. "Čtyři nebo pět kilometrů jsme za ním jeli v takovém mraku prachu, že jsem málem vyjel z tratě," mrzelo českého jezdce, jehož odstup od čela soutěže se ve čtvrté erzetě prakticky zdvojnásobil.

Kopecký vstupoval do Kyperské rallye v roli lídra šampionátu, reálně ale neměl nejlepší pozici: v jedenáctidílném seriálu se totiž do konečného pořadí započítává jen sedm výsledků a třeba Loix bodoval jen v šesti soutěžích, takže nebude odečítat body za nejhorší výsledek.

Soutěž na Kypru je navíc dvojnásobně bodovaná, takže vítěz si přijde místo klasických pětadvaceti bodů na padesát.

Reklama