Hlavní obsah

Macík představuje posilu Arnošta, hned mu dá pořádně do těla

1. 10. 2021 19:33

Nejúspěšnější Čech v minulém ročníku Rallye Dakar Martin Macík vyrazí příští rok do slavné soutěže v novém speciálu Iveco. Kamion týmu Big Shock! Racing bude vycházet z předešlého modelu, který však byl upraven i s ohledem na nová pravidla Světového poháru Mezinárodní automobilové federace, jehož bude Dakar nově součástí.

Foto: Big Shock Racing

Otec a syn Macíkové představují Arnošta...Foto: Big Shock Racing

Článek

Dakarský pilot Martin Macík má novou hračku. Jeho táta a šéf týmu mu postavil závodní kamion. Jmenuje se Arnošt, podle kabiny jde o Iveco Powerstar, ale osobitá stavba vznikla na základě 20 let konstrukčních zkušeností Martina Macíka staršího, a otiskly se do ní úspěchy i omyly předchozích generací závodních kamionů sestrojených sedlčanskými mechaniky.

Nový kamion by se v budoucnu měl stát nejrychlejším, nejobratnějším a nejodolnějším vozem týmu. Teď je ale hlavním úkolem pořádně Arnošta zničit a odhalit tak jeho slabá místa. Říjnová Rallye du Maroc bude mít pro tuto misi ideální podmínky. A posádka Macík, Tomášek, Švanda je připravena dát Arnoštovi pořádně do těla.

Tohle jste od Martina Macíka z letošního Dakaru ještě neviděli. A co odtajní pro Dakar 2022?Video: Sport.cz

„Během Dakaru 2020 jsem dostal zprávu od fanynky Evy. Psala mi, že její tchýně má tři syny a všichni sledují Dakar. Nejstarší se jmenuje František, prostřední Karel a nejmladší, její manžel, je Arnošt. A zajímala se, jestli už máme jméno pro náš další kamion, a zda bychom třeba neuvažovali o Arnoštovi," usmívá se jezdec Martin Macík.

Foto: Big Shock Racing

Ze sedlčanských garáží vyrazí nový trumf. Arnošt!Foto: Big Shock Racing

Jeho předešlé kamiony se totiž jmenovaly Franta a Karel. „Následně se ukázalo, že tátův úplně první fichtl se taky jmenoval Arnošt. A o jménu pro nový kamion bylo rozhodnuto..."

Výroba je zdlouhavá a náročná

„Kompletně celý kamion vyrábíme doma. Ze sériových částí vychází jen kabina, nápravy, převodovka a motor, kvůli homologacím, ale i ty dále upravujeme a vyvíjíme. Zhruba 90 % dílů si sami vyrábíme, bavíme se o více než 2000 součástech, přibližně 16 firem s námi na výrobě jednotlivých dílů kooperuje," popisuje Martin Macík starší.

Foto: Big Shock Racing

To je on! Macíkův Arnošt v celé své kráse...Foto: Big Shock Racing

„Minimálně 12 lidí 7 měsíců od rána do večera tráví čas nad jednotlivými komponenty a pak je skládá dohromady. Bočnice, brzdy, pera, vše si děláme sami - ručně. David Švanda připravuje kompletně elektriku, já dělám celou vzduchařinu," dodává.

Tým Big Shock! Racing dlouhodobě usiluje, aby se na start některého z příštích Dakarů postavily dva žlutočerné kamiony a mohly se během závodu vzájemně podporovat. Poté, co Arnoštův motor poprvé zaburácel před sedlčanskou dílnou, nabírá plán stále reálnější podobu.

Reklama

Sdílejte článek