Hlavní obsah

Rovanperä má v Chile první šanci obhájit titul rallyeového mistra světa

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Seriál mistrovství světa v automobilových soutěžích podruhé v historii zavítá do Chile. Elitní jezdci tam měli premiéru v roce 2019, kdy se z vítězství radoval Estonec Ott Tänak. Další ročníky byly zrušeny, nejprve s ohledem na napjatou politickou situaci v zemi a termínovou kolizi s referendem o nové ústavě, poté kvůli pandemii koronaviru. Letos se ale Kalle Rovanperä a spol. v Chile již představí.

Foto: Hannu Rainamo, ČTK/AP

Ilustrační foto.

Článek

Dvaadvacetiletý Fin má navíc první šanci zajistit si s předstihem obhajobu titulu. Rovanperä má v čele šampionátu tři závody před koncem náskok 33 bodů na týmového kolegu Elfyna Evanse z Velké Británie. Pokud jej v neděli dokáže navýšit na 60 bodů, může začít slavit již v Jižní Americe. Vedle Evanse může historicky nejmladšího mistra světa ohrozit ještě průběžně třetí Belgičan Thierry Neuville, který za ním zaostává o 66 bodů.

„V Řecku to pro nás skončilo dobře a šampionát pro nás opět vypadá lépe. Musíme se ale pořádně soustředit na další soutěž, protože Chilská rallye bude další velkou výzvou. Když jsem tam jel minule, řídil jsem vůz kategorie Rally2 a zažili jsme dobrý víkend. Po čtyřech letech a s řadou nových erzet to ale pro nás bude spíše nová rallye,“ řekl na webu šampionátu Rovanperä, který v roce 2019 ovládl kategorii WRC2 a celkově skončil osmý.

Evans dojel před čtyřmi lety čtvrtý, když jej vedle Tänaka porazili i Francouzi Sébastien Ogier a Sébastien Loeb. Ti letos startovat v Chile nebudou. „V roce 2019 mi to trochu připomínalo Wales, ale tentokrát jedeme v jinou roční dobu a jen několik erzet bude stejných. Bude to tak pro nás vlastně nová rallye, takže to může být těžký týden. Není moc poznatků, které bychom mohli z minulosti využít. I tak se ale těším. Dáme do toho všechno, stejně jako v dalších soutěžích, které nás čekají,“ řekl Evans.

Jezdci Toyoty mají v Chile i další motivaci: pokud získají o 13 bodů více než zástupci týmu Hyundai Motorsport, s předstihem ovládnou týmové hodnocení MS.

I Neuville si je dobře vědom, že podklady z roku 2019 moc využívat nebude. Belgický pilot měl před čtyřmi lety těžkou nehodu, při které se nezranil. Rychlostní zkouška, na které se jeho hyundai mnohokrát převrátilo, se pojede i letos. „Na to už jsem zapomněl,“ usmál se Neuville při dotazu na havárii. „Minule to zde pro mě bylo docela těžké, ale letos chceme odjet dobrou rallye a zakončit víkend na stupních vítězů,“ přál si.

Průběžné pořadí MS (po 10 z 13 závodů):

Průběžné pořadí MS (po 10 z 13 závodů):
1. Rovanperä (Fin./Toyota Yaris) 200
2. Evans (Brit./Toyota Yaris) 167
3. Neuville (Belg./Hyundai i20) 134
4. Tänak (Est./Ford Puma) 119
5. Ogier (Fr./Toyota Yaris) 99
6. Lappi (Fin./Hyundai i20) 98
24. CAIS (ČR/Škoda Fabia RS) a PROKOP (ČR/Ford Fiesta Mk II) oba 1
Pořadí týmů:
1. Toyota 430
2. Hyundai 339
3. M-Sport/Ford 220

Reklama

Související témata: