Hlavní obsah

Šampionát tahačů nabývá reálných kontur, pojede se na biopalivo

Praha

Přestože loňská sezona vejde do historie nevyhlášením mistra Evropy, v jejím průběhu uzavřeli tři zásadní hráči promotér šampionátu ETRA (Evropská asociace závodní tahačů), akcionář ADAC Mittelrhein a FIA dohodu ohledně pořádání evropského šampionátu v sezonách 2021–2025.

Foto: Buggyra media

Tři, dva, jedna - start! Také šampionát tahačů vyhlíží začátek sezony.

Článek

Důležitá zpráva potěšila i vedení týmu Buggyra Racing. „Nejspíše jsme loni přišli o titul, na druhou stranu je před námi pětiletá perspektiva, což nelze hodnotit jinak, než pozitivně. Máme relativně dost času na vývoj a komunikaci s partnery ohledně blízké budoucnosti, víme, na čem jsme," reaguje šéf komunikace týmu Jan Kalivoda.

„S ETRA pravidelně komunikujeme, je evidentní, že po loňské sezoně se všichni někam posunuli. Máme 100% jistotu, že se v létě pojede Nürburgring, stane se tak i při eventuálním zákazu vstupu diváků. Totéž by mělo platit i v případě Mostu, na druhou stranu všichni věříme, že na konci léta pandemická situace připustí účast diváků," dodává.

Zklamání bylo, ale nic s tím neuděláme, říká Adam Lacko o nedokončené sezoně bez titulu

<a href="http://www.sport.cz/">Sport.cz</a>

Letošní sezona ME tahačů bude poprvé v historii motoristického sportu zcela bio, veškeré HVO palivo (motorové palivo vyráběné hydrogenací) závodních tahačů bude totiž pocházet z obnovitelných zdrojů. „Naším cílem je posunutí šampionátu na další úroveň, chceme, aby se truckracing stal vůdčí platformou pro udržitelné technologie, nejen v oblasti závodění," konstatoval jeden z vůdčích představitelů ETRA Georg Fuchs.

Buggyra na závodech tahačů v Jaramě

Buggyra

„Na toto téma jsme vedli s naším akcionářem, partnery i FIA dlouhé debaty. Loni nás sice pandemie přibrzdila, o to větší radost máme, že již letos předvedeme hmatatelné výsledky svého úsilí," cení si.

Jak dále Fuchs říká, pandemie zdůraznila mimořádný význam kamionové dopravy, která tak představuje ideální platformu k revolučním změnám. „Pokud se ukáže spolehlivé fungování biopaliva v extrémních podmínkách truck racingu, budeme snáze přesvědčovat nejen fanoušky o nezbytnosti zavádění nových technologií."

Buggyra Racing nemá s revolučním rozhodnutím promotéra sebemenší problém. „Pracujeme na 'zelených technologiích' docela dlouho, více ovšem řekne Martin Koloc po návratu z Dubaje. Pro nás je teď nejdůležitější začít závodit. Postupně zvládáme životní výzvu, o které se nám ještě před dvěma lety nesnilo. Všichni prožíváme nesmírně náročné období a věřím, že si fanoušci spolu s námi budou moci užít i trochu odreagovaní," doufá Kalivoda.

Reklama

Související témata: