Hlavní obsah

Tvrdý direkt pro PUBG. Populární střílečka v Číně jako esport končí

Petr BlejštilSport.cz

Už žádné turnaje, žádné ligy, žádné LAN podniky v Číně? V téměř jeden a půl miliardové zemi se jedna z nejpopulárnějších stříleček současnosti s největší pravděpodobností už nebude hrát jako esport. Absence na největším esportovém trhu světa znamená pro herní titul PlayerUnknown's Battlegrounds (zkráceně PUBG) tvrdý direkt. Co stojí za rozhodnutím čínské administrativy?

Foto: PUBG

Herní titul PUBG se i několik let po vydání těší velkému zájmu fanoušků po celém světě.

Článek

Úřad Národní tiskové a publikační administrativy neudělil povolení provozovat v Číně PUBG jako esport. V zemi se přitom jedná o jeden z nejpopulárnějších battle royale titulů. Pro platformu Stream, na které hra běží, je to tvrdá rána.

Zásah čínských úřadů se v brzké době dotkne například ligy PUBG Champions, čínské soutěže, která je jednou z největších lig světa.

To v konečném důsledku znamená, že čínské týmy se skrz soutěž nebudou moct kvalifikovat ani na blížící se světové mistrovství. Očekává se odliv profesionálních hráčů z Číny, ale nejen to.

„Zákaz ovlivní tisíce turnajů v PUBG, organizace, hráče, tvůrce obsahu, streamery a profesionální hráče," uvedl I-po Čang, viceprezident Čínské esportové asociace.

Represe ze strany čínských úřadů směrem k PUBG mají podle expertů na mezinárodní esport souvislost se zámořskou platformou Steam, která je u čínské vlády v nelibosti.

Povolení zatím neobdržely ani další populární herní tituly Valorant a Apex Legends. U nich se na definitivní rozhodnutí stále čeká.

Čínské vládní zásahy do esportu mohou mít na celosvětovou esportovou scénu významný dopad. Čínský trh je s hodnotou 360 miliard dolarů vůbec největším trhem v celém esportovém průmyslu. Následuje USA s 243 miliardami dolarů a Evropa s 205 miliardy dolarů (údaje portálu www.statista.com).

Reklama

Související témata: