Článek
Úřad Národní tiskové a publikační administrativy neudělil povolení provozovat v Číně PUBG jako esport. V zemi se přitom jedná o jeden z nejpopulárnějších battle royale titulů. Pro platformu Stream, na které hra běží, je to tvrdá rána.
Zásah čínských úřadů se v brzké době dotkne například ligy PUBG Champions, čínské soutěže, která je jednou z největších lig světa.
PUBG is one of favourite battle royale game in china but the game has yet been approved by the Chinese government’s regulatory agency, the National Press and Publication Administration (NAPP).#PUBG pic.twitter.com/HL9uiye7a5
— GemWire (@GemWire) September 30, 2021
To v konečném důsledku znamená, že čínské týmy se skrz soutěž nebudou moct kvalifikovat ani na blížící se světové mistrovství. Očekává se odliv profesionálních hráčů z Číny, ale nejen to.
„Zákaz ovlivní tisíce turnajů v PUBG, organizace, hráče, tvůrce obsahu, streamery a profesionální hráče," uvedl I-po Čang, viceprezident Čínské esportové asociace.
Represe ze strany čínských úřadů směrem k PUBG mají podle expertů na mezinárodní esport souvislost se zámořskou platformou Steam, která je u čínské vlády v nelibosti.
Povolení zatím neobdržely ani další populární herní tituly Valorant a Apex Legends. U nich se na definitivní rozhodnutí stále čeká.
Čínské vládní zásahy do esportu mohou mít na celosvětovou esportovou scénu významný dopad. Čínský trh je s hodnotou 360 miliard dolarů vůbec největším trhem v celém esportovém průmyslu. Následuje USA s 243 miliardami dolarů a Evropa s 205 miliardy dolarů (údaje portálu www.statista.com).